Audi će izvući što je više moguće iz svojih električnih automobila kako bi prenijeli DNK RS modela u električnu budućnost. Dinamički raspon elektrificiranih vozila pokriva sve, od vrlo udobnih i prikladnih za svakodnevnu upotrebu do nevjerojatno sportskih i agilnih, no i elektrificirani RS modeli će i dalje vozačima nuditi izvrsnu zabavu za volanom
U Audijevom bivšem quattro GmbH-u, četiri slova 'plus' su predstavljala posebno sportske izvedenice RS 6 i RS 7 modela koji su već bili vrlo učinkoviti. Pridržavali su se filozofije iskorištavanja što je više moguće automobilske tehnologije, odnosno izvlačenja dodatnog plusa u dinamici vožnje – uz zadržavanje svakodnevne uporabljivosti po kojoj su vozila poznata. 2016. 'plus' je postao 'performance', ali je filozofija ostala ista. Sve je počelo prije gotovo 30 godina s Audijem S6 plus: pogled, kako u prošlost, tako i u budućnost, na automobile najvećih performansi u Audijevom portfelju.
Povijest izvedbenih modela RS 6 započela je s C4 generacijom Audija S6 plus 1996. Tada je quattro GmbH (sada Audi Sport GmbH), isprva dobavljač visokokvalitetne dodatne opreme od 1983., a zatim zadužen za program prilagođavanja vozila počevši od 1995. dobio je novi fokus. Preuzeo je odgovornost za sportski derivat, interno nazvan Q1. Nakon uspjeha modela Audi Avant RS2, cilj je bio stvoriti novi model s više snage i većom dinamikom vožnje. Audi S6 V8 pružio je idealnu osnovu za ovaj cilj.
Predak svih modela visokih performansi: Audi S6 plus
Za S6 plus, Audijev odjel za razvoj motora u Neckarsulmu razvio je snažniju verziju 4,2-litrenog V8 koji je pokretao obični Audi S6. Snaga motora povećana je s 290 na 326 KS, nadmašujući čak i Audi Avant RS2. Automobil je dobio veće prednje kočnice, mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa s kraćim omjerima u trećoj brzini i više te tvrđi ovjes. Obje osovine imale su 17-colne naplatke s gumama 255. Dizajn interijera bio je pretežno crn.
Tadašnji quattro GmbH dodao je akcente na ručicu mjenjača i brojčanike brzinomjera u plavoj, sivoj ili bijeloj boji, uključujući ljestvicu koja je išla do 300 km/h. S vlastitim štandom na Ženevskom međunarodnom sajmu automobila, quattro GmbH je svoje prvo vozilo predstavio javnosti 1996. Tijekom 15 mjeseci koliko je S6 plus bio dostupan, proizvedeni su 855 model Avant i 97 modela Sedan.
RS obiteljsko stablo: od RS4 Avant i RS 6 Avant do RS 6 Avant plus
Audi je utemeljio ideju sportskog karavana s RS2 i S6 plus. Prvi pravi RS model tvrtke quattro GmbH bio je RS4 Avant (B5) iz 1999. U usporedbi s Audijem S4, na scenu je došao s proširenom karoserijom i motorom razvijenim u suradnji s Cosworthom, koji je u to vrijeme imao impresivnu snagu od 381 KS. Od početka 2000. Audi RS4 Avant – reklamiran i prodavan kao Audi RS4 i kao poseban Audi RS4 Sport model – postao je nova perjanica serije Audi A4 B5.
I kao apsolutni prodajni hit, umjesto planiranih 3000 primjeraka, prodano je nešto više od 6000 modela Audi RS4 Avant vrlo entuzijastičnim i zadovoljnim kupacima. Već je bilo dosta ideja za daljnje modele visokih performansi od quattro GmbH – postupno ukidanje RS4 također je oslobodilo kapacitete u Neckarsulmu za razvoj i proizvodnju novog modela. Godine 2002. nije izašao izravni nasljednik – sljedeći RS 4 (B7) nije bio dostupan sve do 2005. – umjesto toga, RS 6 predstavljao je neku vrstu 'velikog brata' temeljenog na C5-generaciji A6.
Uz verzije Sedan i Avant prvog RS 6, debitirala je i nova nomenklatura. Od sada bi svi RS modeli nosili razmak u svom nazivu. Posebna ograničena serija RS 6 Avant plus također je doživjela povratak 'plus' izvedbenih insignija poznatih iz modela S6 plus. Optimizirana upravljačka jedinica motora produžila je krivulju okretnog momenta, što je rezultiralo povećanom izlaznom snagom. Snaga motora porasla je za 30 KS na 480 KS. Kako bi se osiguralo optimalno hlađenje motora, ažuriran je i sustav hlađenja.
Ono što ga čini posebnim je to što je to bio prvi Audi koji je službeno vozio brže od 250 km/h. quattro GmbH je prigušio RS 6 plus na 280 km/h, čineći ga najbržim sportskim karavanom u to vrijeme. Perforirani kočioni diskovi, sportski ispušni sustav i DRC ovjes sada su dio standardne opreme. Kotači od devetnaest cola i posebne kombinacije boje/unutarnjih obloga karakteriziraju ovo izdanje. Audi je ograničio proizvodnju na 999 Avant jedinica. Stephan Reil, voditelj tehničkog razvoja u Audi AG u Neckarsulmu, se prisjeća: 'S 480 KS, RS 6 Avant plus bio je na vrhu segmenta. Ali s druge strane, taj je automobil trebao biti vuk u janjećoj koži koji će osvojiti ljude podcjenjivanjem.'
Više snage i okretnog momenta: 'plus' postaje 'performance'
Plus varijanta u generaciji C6 stigla je na tržište 2010. i bila je ograničena na 500 primjeraka. Za razliku od svog prethodnika, nije imao nikakvu dodatnu snagu, a V10 je zadržao svojih 580 KS; ali sada ima najveću brzinu od 303 km. Jedino brže Audi vozilo u to vrijeme bio je R8. Kupci su mogli konfigurirati automobil s dva paketa opreme.
RS 6 plus Sport je imao kožne presvlake na središnjoj konzoli i armaturnoj ploči, dok se RS 6 plus Audi exclusive mogao pohvaliti završnim slojem boje u individualnom skladu boja prema želji kupca. U izvedbi Audi exclusive presvlake sjedala, komande, paneli vrata i središnji naslon za ruke presvučeni su u jednu od atraktivnih boja iz programa Audi exclusive. Sve komponente sjedala odgovaraju odabranoj boji kože. Obje varijante bile su opremljene 20-colnim kotačima, sportskim ovjesom plus, navigacijskim sustavom i asistentom u vožnji, kao i karbonskim paketom za motorni prostor.
Za generaciju C7, 'plus' je postao 'performance' - Audi RS 6 Avant i RS 7 Sportback performance premijerno su predstavljeni 2016. S malo dotjeranim motorom, snaga se popela na 605 KS, 45 PS više nego u osnovnom modelu. Funkcija overboost nakratko je povećala okretni moment na 750 Nm u 'dinamičkom' načinu vožnje. Ovisno o opremi, najveća brzina bila je ograničena na 250, 280 ili 305 km/h. Automobil je od nule do 100 km/h ubrzavao 0,2 sekunde brže (3,7 s), a 200 km/h čak 1,4 sekunde brže (12,1 s). Kotači od 21 cola sada su bili standardni.
Bijeli brojčanici: posveta RS 6 Avant plus u generaciji C8
Novi RS 6 Avant performance i RS 7 Sportback performance u generaciji C8 nastavljaju dugogodišnju Audi Sport strategiju plus i performance modela. Do danas, modeli se još uvijek mogu pohvaliti sustavom pogona na sve kotače i V8 motorom s povećanom snagom. Snažni 4,0-litreni V8 biturbo TFSI motor sada ima snagu od 463 kW (630 KS) i najveći okretni moment od 850 Nm.
Prvi put korišten na Audiju RS2 i još uvijek prepoznatljiva značajka modela s crvenim rombom, boje uključujući Nogaro plavu i dalje se mogu naručiti kao prilagođene završne obrade. Interijer također odgovara izvornom modelu. Za performance modele kupci su mogli odabrati bijelu pozadinu za tahometar i brzinomjer – posveta Audiju Avant RS2 iz 1994. i Audiju S6 plus iz 1996. koji su dolazili s bijelim analognim brojčanicima.
Audijev DNK se neće promijeniti: pogled u elektrificiranu budućnost
'Mi u Audi Sport GmbH-u smo bili vrlo uspješni u onome što radimo već 40 godina,' kaže Steffen Bamberger, voditelj tehničkog razvoja u Audi Sport GmbH: 'Sada prenosimo naš DNK, to jest ono što nas izdvaja, u uzbudljivu budućnost.' Prema Bambergeru, nekoliko ključnih elemenata razlikuje trenutne modele RS 6 performance i RS 7 performance i njihove standardne verzije od odgovarajućeg osnovnog modela: njihov karakterističan vanjski i unutarnji dizajn, njihova uzdužna i bočna dinamika i njihov zvuk.
Ovi će elementi i dalje biti razlikovne karakteristike u električnom dobu. Ovo također uključuje vanjski dizajn koji se ističe u odnosu na osnovni model sa sportskim dodacima i većim kotačima. U unutrašnjosti će sve više biti održivi materijali posebnog izgleda. Štoviše, unutarnji i vanjski zvuk također će biti dodatno usavršen kako bi se jasno razlikovali od osnovnog modela i stvorili emocionalnost.
Bamberger objašnjava: 'Pokušat ćemo izvući što je više moguće iz naših električnih automobila kako bismo prenijeli DNK RS modela u električnu budućnost.' Dinamički raspon elektrificiranih vozila pokriva sve, od vrlo udobnih i prikladnih za svakodnevnu upotrebu do nevjerojatno sportskih i agilnih, dodaje Bamberger. 'Jedno je sigurno,' zaključuje Bamberger: 'RS modeli i dalje će vozačima nuditi izvrsnu zabavu za volanom kada su elektrificirani.'