Značajke kao što su pojačani putnički prostor, zone gužvanja sprijeda i straga, spremnik za gorivo straga u zaštićenom području i priprema za sigurnosne pojaseve na svim sjedalima kao standardna značajka postavile su tada nove standarde
Na tiskovnoj konferenciji održanoj u Salzgitteru, u Njemačkoj, 20. listopada 1970. godine, Volkswagen je predstavio novi K 70 i pogon izgrađen posebno za proizvodnju ovog modela. 'Novi Volkswagen, drugačiji od svih ostalih do danas - VW K 70', stoji u tiskovnoj mapi. Zapravo, trovolumenska limuzina u mnogim je aspektima otvorila novo područje. Volkswagen K70 je limuzina s prednjim motorom s četvero vrata i pogonom na prednje kotače koji je razvio NSU, a Volkswagen ga je prodavao od 1970. do 1975 nakon kupnje NSU-a 1969. godine. S ovim novim modelom Volkswagen je bio na pragu nove, uspješne ere.
S vodeno hlađenim motorom i pogonom na prednje kotače K70, Volkswagen je postigao prijelaz na koncept pogona koji je bio potpuno nov za marku, a kasnije će postići uspjeh s Passatom i Golfom. K70 je imao vrhunsko podvozje s neovisnim ovjesom. Izvanredno dugačak međuosovinski razmak omogućio je posebno prostranu unutrašnjost i pružio vrlo dobro upravljanje.
Njegove dimenzije su sljedeće: duljina 4455-4470 mm, širina 1685, visina 1450 mm, međuosovinski razmak 2690 mm. Težina vozila je bila između 1050 i 1070 kg, a dimenzije guma 165SR14.
K70 je bio dizajniran od strane glavnog inženjera NSU-a Ewalda Praxla, a Claus Luthe ga je oblikovao kao limuzinu s četvero vrata (i karavan s troja vrata) koji će nadopuniti NSU Ro80, K70 će postati prvi Volkswagen s motorom sprijeda, vodenim hlađenjem i prednjim pogonom. Njegov potpis dizajna očit je i na kasnijim Volkswagnovim modelima poput Golfa i Pola. K70 je bio konkurentski model VW Type 4 modelima 411/412 i Audiju 100, a u konačnici se prodavao samo kao limuzina, s 211.127 primjeraka (uključujući 800 primjerala s desnim volanom za britansko tržište) proizvedenih između 1970. i 1975. K70, zajedno s modelima VW 411/412, na kraju su jedini automobili koji su ikad proizvedeni u Salzgitteru, a pogon je nastavio s proizvodnjom motora i mjenjača za cijelu Volkswagen grupu, i to traje i danas.
K70 je zadržao NSU-ovu konvenciju o imenovanju, predstavljenu s Ro 80 - s 'K' koja označava njemačku riječ Kolben (klip), a '70' označava snagu motora od 70 KS.
Motor i mjenjač
K70 je predstavljen s četverocilindričnim benzinskim motorom s vodenim hlađenjem, koji je razvijen od četverocilindričnog motora sa zračnim hlađenjem postavljenog na stražnjem dijelu modela NSU 1200, a njegov radni obujam povećan je na 1605 cm³. Unatoč izvješćima da ime automobila odražava snagu od 70 KS (51 kW / 69 KS), motor je dobio 75 KS (55 kW / 74 KS) i najveći okretni moment od 122 Nm pri 3500 okr./min. Model s ovim motorom je nosio oznaku K70 1600 i proizvodio se od 1970. do 1974. godine. Krajnja brzina ovog modela je bila 148 km/h, a potrošnja 12,5 l/100 km. Snažniji model K70 1600L (od 1970. do 1973.) je imao isti motor, ali povećane snage od 90 KS (66 kW / 89 KS) i 134 Nm pri 4000 okr./min. Njegova krajnja brzina je bila nešto veća; 158 km/h, a potrošnja 13,5 l/100 km.
Ovaj motor (obje verzije) je bio uzdužno postavljen, pomaknut naprijed i smješten izravno iznad diferencijala, između prednjih kotača i nagnut udesno. Spojka i mjenjač nalazili su se neposredno iza diferencijala, a to je zahtijevalo relativno visoki poklopac motora, ali koji je ujedno povećao udio težine automobila koji nose prednji kotači i prostora na raspolaganju putnicima i njihovoj prtljazi, karakteristike koje je K70 dijelio s NSU Ro80. K70 je također imao iste disk kočnice kao i Ro80.
Performanse motora, posebno na početnoj verziji od 75 KS (55 kW; 74 KS), nisu bile naročito impresivne. Predstavljanjem verzije K70 1800LS s motorom obujma 1807 cm³ u svibnju 1973. godine sa 100 KS (74 kW; 99 KS) i 152 Nm pri 3750 okr./min. osjetno su se popravile performanse. K70 je tada dobio redizajnirane nosače motora i mjenjača namijenjene smanjenju unutarnje buke. Krajnja brzina K70 1800LS je bila 162 km/h, a potrošnja 13,5 l/100 km.
Sigurnost
Unatoč svoj udobnosti K70, jedan od glavnih naglaska bio je na aktivnoj i pasivnoj sigurnosti. Značajke kao što su pojačani putnički prostor, zone gužvanja sprijeda i straga, spremnik za gorivo straga u zaštićenom području i priprema za sigurnosne pojaseve na svim sjedalima kao standardna značajka postavljaju nove standarde.
Karl-Günter Queißer je očevidac koji je K70 i preokret u Volkswagenu doživio od samog početka. 79-godišnjak je karijeru u Volkswagenu započeo 1970. godine kao lakirer automobila u novom pogonu u Salzgitteru. Još se jako dobro sjeća prvih nekoliko godina, vremena preokreta i preobrazbe. 'To je stvarno bilo nešto sasvim posebno', kaže, prisjećajući se ere K70.
Svoj prvi od tri primjerka K70 je kupio 1971., a do tada je vozio Bubu i promjena je bila 'kvantni skok'.