Električni automobili još uvijek su nišni proizvod s relativno malim udjelom u globalnoj prodaji osobnih vozila
Ipak, gotovo svi proizvođači automobila klade se na njih, te vjeruju kako je upravo električna mobilnost idući korak u automobilskoj industriji.
Nitko se na električne automobile, doduše, ne kladi u mjeri kao Kina. Najveće automobilsko tržište na svijetu ima i najveći broj trenutni registriranih proizvođača električnih vozila. Njih čak 487!
Većina ovih kompanija je zasad u start-up fazi, a analitičari vjeruju da će ih u idućih pet godina preživjeti tek 10 posto. Oni pesimističniji smatraju da šansu za preživljavanje ima tek 1 posto navedenih tvrtki.
Mnogo je kapitala uloženo u ovu grupu, a mnogo će ga i propasti.
O kolikom novcu je riječ? Recimo samo da je NIO, jedna od prominentnijih start-up kompanija, uspjela prikupiti 3,1 milijardu dolara kapitala, te pokrenuti proizvodnju. Ukupno je dosad u sve ove kompanije uloženo 47 milijardi dolara, a na stolu je i dodatnih 15 milijardi koje će proizvođači zagrabiti kroz državne poticaje.
Kad uzmemo u obzir kroz kakve muke prolazi Tesla, praktički od osnutka prije petnaest godina, te da u navedenom razdoblju kompanija iz Palo Alta, unatoč globalnoj popularnosti nije ni jednu godinu završila s dobiti - možemo samo zamisliti što sve čeka Kineske proizvođače u nadolazećem razdoblju.
Bit će to u svakom slučaju spektakl vrijedan pažnje.