Održavanje najviše razine korisničkog iskustva, usavršavanje digitalnih proizvoda i usluga, podizanje svijesti o važnosti financijske pismenosti i poslovanje vođeno održivim praksama ostaju u fokusu Raiffeisen banke i u godinama koje dolaze
Raiffeisen banka, prva banka u Hrvatskoj osnovana stranim kapitalom, obilježila je 30 godina poslovanja velikim slavljem za više od tisuću klijenta, partnera i suradnika.
Ova obljetnica potvrda je dugogodišnjeg uspješnog rada i jasan znak da je RBA prepoznata kao banka od povjerenja i banka koja razumije financijske potrebe klijenata.
RBA je donijela dašak zapadnog poslovanja i bila jedan od utemeljitelja modernog bankarstva na ovim prostorima.
Od čekova, 'peglanja' kartica i ispisivanja gomile papira do 100 % digitalnih proizvoda bio je dug i nepredvidiv put.
Najbolja digitalna banka u Hrvatskoj
Tijekom 2024., na tridesetu godišnjicu poslovanja, RBA je dobila i značajno priznanje, a to je proglašenje najboljom digitalnom bankom u Hrvatskoj.
Digitalizacija je klijentima omogućila mnogo toga, između ostalog i ravnanje prema vlastitim potrebama, a ne prema radnom vremenu poslovnica. Omogućila je da svakodnevne stvari obavljaju brzo, lako i u pokretu, iz ureda, s kauča ili s putovanja.
Danas su banci u fokusu sasvim individualiziran pristup i proizvodi koji olakšavaju, a ne kompliciraju život. RBA se sve više oslanja i na revolucionarne mogućnosti AI-ja, uz poštivanje svih regulatornih okvira i sigurnosnih zahtjeva.
'Želim naglasiti kako smo itekako svjesni naše uloge i odgovornosti u digitalnoj eri. Uložili smo mnogo truda, vremena, znanja i svih drugih resursa kako bismo postali predvodnici digitalnog bankarstva. No, nismo zanemarili važnost ljudskog kontakta. Iza svega digitalnog su nitko drugi nego - ljudi. Komunikacija na osobnoj razini ne smije i neće biti zamijenjena digitalnim kanalima. Ne možemo digitalizirati emocije i dobre odnose, po čemu je RBA ipak prepoznatljiva među klijentima, partnerima i zaposlenicima', rekla je Liana Keserić, predsjednica Uprave Raiffeisen banke u Hrvatskoj, koja danas broji više od 1700 zaposlenika i ukupno 62 poslovnice u svim hrvatskim regijama.
Online otvaranje računa i kreditiranje za poduzetnike i obrtnike
Nagradu za najbolju digitalnu banku opravdava i činjenica da je RBA bila prva poslovna banka u Hrvatskoj koja je omogućila poduzetnicima i obrtnicima online otvaranje računa, bez potrebe za fizičkim dolaskom u poslovnicu. U većini slučajeva, oni mogu očekivati da će njihov račun biti aktivan isti dan kad pošalju zahtjev.
Osim toga, moguće je i potpuno digitalno podići kredit. Poduzetnici podnose zahtjev za kredit putem mojaRBA internet bankarstva u intuitivnom sučelju koje ih vodi kroz postupak.
Ovakav način financiranja ima brojne prednosti u odnosu na tradicionalna rješenja, a to su, prije svega, brži i lakši pristup financiranju, fleksibilnost kod odabira iznosa i roka otplate, kao i smanjenje administrativnih prepreka te dostupnost.
Utjecaj zelene tranzicije na poslovanje i strategije kreditiranja
Osim digitalizacije, sadašnjost svih banaka je i zelena tranzicija, odnosno pitanje održivosti, koja je neodvojivi dio suvremenog poslovanja.
'Pridajemo veliku pozornost značaju utjecaja klimatskih promjena i zelene tranzicije na svoje strategije kreditiranja. Predani smo integraciji održivosti u svoje poslovne modele, što uključuje promicanje zelenog financiranja, smanjenje ugljičnog otiska i usklađivanje s ekološkim propisima. Podržavamo ulaganja u održive projekte i pomažemo u stvaranju održivije i društveno pravednije budućnosti, pa smo tako uložili preko 100 milijuna eura u zelene i društvene projekte, a u svoje kreditne odluke uključujemo procjene rizika za okoliš i društvo', objasnila je Liana Keserić.
U projekte zelene tranzicije, kao što su zelene zgrade i projekti koji podržavaju obnovljivu energiju i energetsku učinkovitost dosad je uloženo 106 mn EUR, dok je u društvene projekte koji podržavaju mala i srednja poduzeća u županijama od posebne državne skrbi uloženo 12 mn EUR.
Važna karika u osnaživanju financijske pismenosti
Preduvjet za odgovarajući odabir i uspješno korištenje svih, pa tako i digitalnih i zelenih proizvoda i usluga jest financijska pismenost.
Banka kontinuirano naglašava da je financijska pismenost preduvjet financijske neovisnosti.
Upravo zato, kroz različite kampanje educira građane i pojednostavljuje kompleksan svijet financija. Najviše reakcija među klijentima, ali i u široj javnosti izazvala je kampanja Financijska početnica: Od plaće do plaće, kojoj je bio cilj svima približiti osnovne financijske pojmove kroz prepoznatljiv dalmatinski humor i ilustracije Tisje Kljaković Braić.
Održavanje najviše razine korisničkog iskustva, usavršavanje digitalnih proizvoda i usluga, podizanje svijesti o važnosti financijske pismenosti i poslovanje vođeno održivim praksama ostaju u fokusu Raiffeisen banke i u godinama koje dolaze.