OVI indeks za svibanj je smanjen za 2,3 posto u odnosu na isti lanjski mjesec, što je prvo takvo smanjenje indeksa još od veljače 2021. godine, a pad je zabilježen i na mjesečnoj razini, za 1,2 posto, objavio je u petak Ekonomski institut Zagreb (EIZ)
'Prema desezoniranim podacima, OVI indeks je u svibnju zabilježio smanjenje od 1,2 posto u odnosu na prethodni mjesec, što je prvo smanjenje od prosinca prošle godine. Na godišnjoj razini smanjenje indeksa je još izraženije, 2,3 posto, što je prvo takvo smanjenje indeksa još od pandemijske veljače 2021. godine.
Međutim, sudeći prema desezoniranim podacima za prva dva mjeseca drugog tromjesečja, umjeren rast na kvartalnoj razini što u usporedbi s prethodnim kvartalom, što na godišnjoj razini, izvjestan je i u drugom tromjesečju ove godine', navedeno je u objavi na internetskoj stranici EIZ-a.
Analitičari EIZ-a su ocijenili da pad potražnje za radnicima u svibnju potvrđuje da je potraga za sezonskim radnicima ove godine započela ranije nego inače. 'Analizom pojedinih karakteristika oglasa može se naslutiti da su sezonski poslovi u turizmu najviše zaslužni za smanjenje potražnje za radom, i to najvjerojatnije zato što je sezonsko zapošljavanje koje bi obično najintenzivnije bilo u svibnju, ove godine započelo dosta ranije', naveli su.
Najveće smanjenje broja oglasa za kuhare, programere i konobare
Najtraženija zanimanja su ista kao i lanjskog svibnja – prodavač, konobar, kuhar, skladištar i vozač, iako su i konobar i kuhar u svibnju zabilježili smanjenje broja oglasa na godišnjoj razini. Najveće apsolutno smanjenje broja oglasa na godišnjoj razini u svibnju, naveli su iz EIZ-a, zabilježeno je kod kuhara, programera i konobara, dok je najveće povećanje opaženo kod autoservisera i zidara.
U većini oglasa, 64,8 posto, tražila se srednja kvalifikacija, dok je udio oglasa za visoku kvalifikaciju iznosio 18,4 posto, a nisku 16,7 posto. Prema tipu ugovora, najveći pozitivan doprinos rastu broja oglasa dali su oglasi na neodređeno vrijeme čiji je udio u svibnju iznosio 45,1 posto, dok se udio oglasa za sezonski rad u godinu dana smanjio s 15,9 na 11,1 posto.
Što se geografske raspodjele poslova tiče, broj oglasa zabilježio je smanjenje u primorskoj Hrvatskoj, dok se broj oglasa najviše povećao u istočnoj Hrvatskoj, za čak 43,8 posto. U istočnoj Hrvatskoj najveći pozitivan doprinos stopi rasta broja oglasa imala su zanimanja učitelj, zidar, kuhar i stolar, izvijestili su iz EIZ-a.
OVI – Online Vacancy Indeks, mjesečni je indeks online oglasa slobodnih radnih mjesta razvijen na Ekonomskom institutu u suradnji s portalom MojPosao, a svrha mu je pružanje pravovremenih informacija o trenutnom stanju potražnje za radom.
OVI indeks izrađuje se jednostavnim prebrojavanjem broja jedinstvenih novih oglasa čiji rokovi prijave završavaju u mjesecu za koji se indeks izračunava. S obzirom na to da se uzimaju oglasi objavljeni putem samo jednog portala, broj oglasa izražava se kao indeks (bazna godina je 2015.).