Kako bi spriječio “serijske povrate proizvoda”, Asos je promijenio korisničke uvjete. Naime, maloprodajni internetski div za sve one koji imaju naviku vraćanja proizvoda kupljenih preko njegove platforme odsada će raditi svojevrsnu crnu listu. Tako će sumnjivim korisnicima u konačnici biti odbijen povrat novca
Preciznije, povrat novca bit će odbijen onima koji neprestano vraćaju svoje nove ulove ili onima koji ih nose po dan, dva i onda vrate. Ili još gore, kako su naglasili u Asosu, onima koji ih nose pa ih vrate pod oznakom “nenošenog”. Jednom kada budete uhvaćeni, bit će vam blokiran račun, a i sam pristup Asosu, prenosi Jutarnji list.
'Ako primijetimo obrazac čestog vraćanja kupljenog ili, primjerice, posumnjamo da netko prvo neko vrijeme nosi proizvod i onda ga vraća, deaktivirat ćemo korisnički račun te osobe', zaprijetili su na platformi koja je omiljena i u Hrvatskoj.
Isto će vrijediti i za korisnike koji naruče veliku hrpu proizvoda, "veću nego što to i najvjerniji Asosov korisnik radi", i onda dio (ili sve) vrati jer "Asos nije garderoba".
S druge strane, kako bi privukao veći broj korisnika, Asos je produžio vremenski period u kojem je dozvoljeno vratiti kupljeni proizvod s 28 na 45 dana. Točnije, ako svoju haljinu vratite unutar već uobičajenih 28 dana, dobit ćete povrat novca, a nakon toga Asos će vam dati poklon bon s iznosom koji ste potrošili pa ćete tu haljinu moći zamijeniti nekim drugim proizvodom ili proizvodima po istoj cijeni.
Novi su uvjeti, objasnili su u kompaniji, doneseni kako bi zaštitili proizvode i spriječili zloupotrebu sustava. Ipak, kritičari ih vezuju uz pad profita.
'Besplatna dostava i mogućnost povrata proizvoda i novca bili su velik mamac za potrošače, no novim uvjetima Asos je pokazao da ni oni vodeći u industriji nisu imuni na velike troškove povrata robe pa im je pala zarada', smatra Steve Gershik, marketinški stručnjak, koji u produženju roka za vraćanje proizvoda vidi trik za povećanje prodaje, pogotovo s opcijom poklon bonova.
'Smanjenje opsega vraćenih proizvoda mora biti prioritet svake maloprodaje na internetu, jednako kao i razumijevanje zašto uopće korisnici vraćaju ono što kupe. Potrošači žele znati što točno kupuju, a na trgovcima je da im pruže proizvod koji će zadovoljiti njihova očekivanja', objasnio je Gershik.