Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja (AZTN) odobrila je koncentraciju kojom izravnu zajedničku kontrolu nad Pan-pekom i Pan-pekom Đakovo stječu tvrtka Faruno, koja je dio poljskog fonda Enterprise Investors (EI), i Ivan Parać, osnivač i direktor Pan-peka
'Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja odobrila je koncentraciju koja nastaje stjecanjem izravne zajedničke kontrole poduzetnika Faruno i Ivana Paraća nad poduzetnicima Pan-pek i Pan-pek Đakovo', objavila je Agencija na svojim internet stranicama.
Krajem ožujka ove godine objavljeno je da je poljski private equity fond Enterprise Fund VII sklopio ugovor o stjecanju 65 posto udjela u Pan-Peku te da će se taj fond udružiti s osnivačem i direktorom Pan-peka Ivanom Paraćem, kako bi se olakšao daljnji rast Pan-peka.
AZTN u objavi o odobrenju koncentracije na pekarskom tržištu navodi da Faruno, kao dio grupe poduzetnika pod kontrolom investicijskih fondova koji u konačnici čine El grupu, provedbom koncentracije ulazi na mjerodavna tržišta na kojima djeluju Pan-pek i Pan-pek Đakovo.
Pan-pek i Pan-pek Đakovo, promatrani zajedno, jedan su od najznačajnijih proizvođača pekarskih proizvoda u Republici Hrvatskoj, s asortimanom koji uključuje svježe, smrznute i pakirane proizvode koji se proizvode u tvornicama u Zagrebu i Đakovu, te se distribuiraju maloprodajnim trgovačkim lancima, kao i putem vlastite maloprodajne mreže specijaliziranih prodavaonica, podsjećaju iz Agencije.
Pritom ističu da je tržište proizvodnje i uvoza pekarskih proizvoda 'fragmentirano, s brojnim tržišnim takmacima od kojih niti jedan ne ostvaruje udjel veći od 15 posto'.
'Prema dostupnim podacima, najznačajniji tržišni udjel u 2016. godini ostvario je Mlinar, a slijedi ga Pan-pek, dok na prvih pet poduzetnika ne otpada niti 30 posto ukupnog tržišta. Riječ je o tržištu na kojem je i dalje domaća proizvodnja prevladavajući izvor prodaje, međutim na kojem je prisutan konkurentski pritisak ne samo brojnih domaćih proizvođača nego i uvoza. Naime, konkurentski pritisak uvoza sve je veći od ulaska Hrvatske u EU, a u 2016. iznosio je 15 posto ukupne prodaje pekarskih proizvoda', podatci su AZTN-a.
Osim toga, kako ističu, industrijska proizvodnja kruha i mlinsko-pekarskih proizvoda u Hrvatskoj pokazuje pozitivan trend, a rast se očekuje i u daljnjem razdoblju s obzirom na još uvijek nisku zastupljenost gotovih/zamrznutih pekarskih proizvoda i kontinuirani rast maloprodajnih trgovačkih lanaca.
'Tržišta trgovine na veliko i na malo pekarskim proizvodima slijede logiku tržišta proizvodnje i uvoza pekarskih proizvoda, gdje kontinuirana ekspanzija maloprodajnih trgovačkih lanaca omogućava sve širu dostupnost pekarskih proizvoda krajnjim kupcima, kao i tržišno natjecanje između samih proizvođača, budući da zbog zadovoljavanja sve većih potreba potiču razvoj industrijske proizvodnje pekarskih proizvoda. I u segmentu specijaliziranih maloprodajnih mjesta postoji očekivani rast, što podnositelji prijave potvrđuju navodima kako je upravo širenje vlastite maloprodajne mreže na nova područja jedan od razloga namjere provedbe predmetne koncentracije', naglašavaju iz AZTN-a.
I iz poljskog fonda su u priopćenju krajem ožujka naveli kako su sigurni da će se tržište pekarskih proizvoda u Hrvatskoj razviti na temelju kontinuiranog rasta suvremenog maloprodajnog kanala prehrambenih proizvoda te da vjeruju da će u sljedećih pet godina znatno proširiti maloprodajno poslovanje Pan-Peka.
Pan-Pek je osnovan 1992. i danas je jedan od najvećih proizvođača smrznutih pekarskih proizvoda u jadranskoj regiji.
Pan-Pek ima i vlastitu mrežu od 50-ak pekara, većinom na području Zagreba, gdje i glavna tvornica tvrtke, dok se druga, manja tvornica nalazi u Đakovu.
Po podacima iz priopćenja objavljenog krajem ožujka, Pan-Pek je u 2017. ostvario više od 32 milijuna eura prihoda i trenutno ima više od 700 zaposlenika.