Jedan od najvećih svjetskih proizvođača duhanskih proizvoda, British American Tobacco (BAT), uložio je dodatnih 400 milijuna kuna u tvornicu u Kanfanaru. Ulaganje je namijenjeno proizvodnji novih kategorija proizvoda brenda NEO za uređaje gloTM Hyper, a Kanfanar je tek jedna od ukupno četiri tvornice u Europi u kojima će djelatnici raditi na njima. U BAT-u do 2023. očekuju 50 milijuna potrošača novih proizvoda s pet milijardi funti prihoda
'Ulaganje u tvornicu u Kanfanaru od 600 milijuna kuna, lanjskih 200 i ovogodišnjih 400, jedno je od najvećih ulaganja u Europi i prati strategiju Grupe za izgradnju boljeg sutra s obzirom na to da su nove kategorije proizvoda budućnost naše industrije. Želimo biti prvi u novim kategorijama i održivosti. Samo u obuku za proizvodnju grijanih duhanskih proizvoda uložili smo preko devet milijuna kuna, zaposlili gotovo 70 ljudi, a otvaramo i dodatna radna mjesta', rekao je Tamás Nyaka, direktor operacija BAT Adrije.
Dodatno ulaganje uslijedilo je nakon lanjskog u vrijednosti od 200 milijuna kuna, čime se Kanfanar pozicionirao kao tvornica s najmodernijom proizvodnjom u duhanskoj industriji. S ulaganjima je otvoreno i 70 novih radnih mjesta, no potražnja za radnom snagom tu nije stala.
Tvornica inače izvozi 80 posto proizvodnje na 28 tržišta, što je čini jednom od najvažnijih proizvodnih lokacija u Europi. Ujedno potvrđuje poziciju hrvatskog tržišta kao jednog od ključnih za uzgoj i preradu duhana, a s novim kategorijama proizvoda veći su i planovi i ambicije.
Čelnici BAT-a naglasili su da pušačima žele omogućiti alternativne i manje štetne proizvode, stoga je idućih godina u fokusu povećanje ukupne proizvodnje grijanih duhanskih proizvoda (THP) koji tijekom upotrebe ne gore, već se zagrijavaju, s obzirom na sve veću potražnju. Taj je trend u porastu i u Hrvatskoj, prema tvrdnjama čelnika BAT-a, premda te proizvode zbog raznih pravnih okvira ne smiju komunicirati, osim terenski.
Direktor regulatornih poslova BAT Adrije, Josip Lozančić, istaknuo je da korisnici u EU i znanstvenici u svijetu sve više prepoznaju potencijal koji imaju nove kategorije proizvoda u dijelu smanjenja negativnih posljedica te kao mjera odvikavanja od pušenja.
'Kao veliki investitor u Hrvatskoj upravo u razvoju i proizvodnji nove generacije proizvoda, očekujemo da Hrvatska na razini EU-a aktivno sudjeluje u stvaranju što kvalitetnijeg pravnog okvira koji regulira nove kategorije proizvoda', rekao je Lozančić.
Usto žele postati zelena i digitalizirana tvornica budućnosti – 100 posto energije koriste iz obnovljivih izvora, a od 2019. priključeni su na prirodni plin. U održivost i smanjenje utjecaja poslovanja na okoliš uložili su 13,5 milijuna kuna. Sva voda koju ispušta reciklira se i ponovno koristi pa tako 40 posto ukupno korištene vode dolazi od recikliranja, a 60 posto od kišnice i iz javne mreže. Cilj je tvornice, istaknuli su, da postane ugljično neutralna najkasnije do 2030.
No najponosniji su na to što u Kanfanaru imaju proizvodnju nove generacije i što mogu reći 'da su njihovi grijani duhanski proizvodi u potpunosti proizvedeni u Hrvatskoj'.
'Osim grijanih duhanskih proizvoda, imamo druge proizvode smanjenje štetnosti – nikotinske jastučiće Velo i e-cigarete. Imamo 16 milijuna potrošača globalno, a u zadnjih šest mjeseci dobili smo šest novih. Nastavljamo graditi priču i donositi nove proizvode, nove varijante neto stickova. Naša je zadaća ponuditi potrošačima bolji izvor nikotina', istaknula je Ivana Miljan Tremac, menadžerica novih kategorija proizvoda u BAT Adriji.
Kanfanar ujedno postaje centar znanja o grijanim duhanskim proizvodima. Stoga su pozvali sve koji su voljni učiti i napredovati da im se pridruže u izgradnji nove priče.
'Brojimo 12.000 potrošenih radnih sati kada je riječ o edukacijama i treninzima, što znači da puno ulažemo u ljude. S novim proizvodima otvorili smo i nova radna mjesta. Zaposlenike smo tako slali u druge BAT-ove tvornice diljem svijeta da nauče kako rade novi strojevi prije njihove instalacije u Kanfanaru', ističu.