sprema se odmazda

Bruxelles zadao razoran udarac Kini: Uvodi se carina koja je razbjesnila Peking

04.07.2024 u 13:45

Bionic
Reading

Europska komisija u srijedu je objavila da će od petka uvesti nove carine do 37,6 posto na kineska električna vozila

Komisija je rekla da se novim carinama suprotstavlja onome što je nazvala 'nepoštenim' subvencijama koje kineski proizvođači električnih vozila dobivaju od kineske vlade. Subvencije, prema EU-u , stvaraju 'prijetnju ekonomskom štetom' europskim proizvođačima automobila.

Od petka će se nove privremene carine dodati postojećim uvoznim carinama od 10 posto. Konačna odluka o carinama zakazana je za studeni jer Bruxelles i Peking nastoje riješiti sukob pregovorima, javlja Deutsche Welle.

'Nema osnove za odmazdu Kine nakon što je EU najavila da će uvesti carine do 37,6 posto na uvoz električnih vozila proizvedenih u Kini', rekao je u četvrtak šef trgovine EU Valdis Dombrovskis u intervjuu za Bloomberg.

Predsjednica Europske komisije Ursula von der Leyen izjavila je da nove privremene carine Komisije od 17,4 posto do 37,6 posto imaju za cilj zaustaviti prijeteću poplavu jeftinih, državno subvencioniranih električnih vozila.

Europska komisija prošlog je mjeseca prvobitno objavila privremene carine koje su gotovo identične onima koje se primjenjuju od petka.

Tijela Komisije ipak su napravila male prilagodbe nakon što su tvrtke ukazale na manje pogreške u početnim izračunima.

Tijekom sljedeća četiri mjeseca carine će biti privremene dok obje strane nastavljaju intenzivne pregovore, priopćila je Europska komisija.

Peking je rekao da planira poduzeti 'sve potrebne mjere' kako bi zaštitio interese Kine. Kineski dužnosnici razmatraju uvođenje novih carina na proizvode poput konjaka i svinjetine uvezene u Kinu kao odmazdu.

'Do sada su obje strane održale nekoliko rundi tehničkih razgovora o carinama po tom pitanju', priopćilo je kinesko ministarstvo trgovine u četvrtak.

'Još uvijek postoji četiri mjeseca prije arbitraže i nadamo se da će europska i kineska strana krenuti u istom smjeru, pokazati iskrenost i nastaviti s procesom konzultacija što je prije moguće', rekao je He Yadong, ministar glasnogovornik.

Nisu svi kineski proizvođači električnih vozila uznemireni novim carinama.

'Tarife će imati samo skroman utjecaj na većinu kineskih tvrtki', rekla je Kineska udruga osobnih automobila.

Tvrtke koje su surađivale s antisubvencijskom istragom EU-a, uključujući zapadne tvrtke poput Tesle i BMW-a, suočit će se s carinom od 20,8 posto na vozila proizvedena u Kini. Tvrtke koje nisu surađivale suočit će se s carinom od 37,6 posto.

Komisija procjenjuje da su kineski brendovi povećali svoj udio na tržištu EU-a na osam posto s manje od jedan posto u 2019. i da bi mogli doseći 15 posto do 2025. Također ističe da su cijene kineskih električnih vozila općenito 20 posto niže od vozila proizvedenih u EU-u .

Kreatori europske politike imaju za cilj spriječiti ponavljanje krize solarnih panela od prije deset godina, kada je ograničena akcija EU-a na kineski uvoz dovela do kolapsa mnogih europskih proizvođača. 

Sjedinjene Države planiraju uvesti carinu od 100 posto na uvoz kineskih električnih vozila počevši od kolovoza.