ministar prometa u 'A sada vlada'

Butković otkrio: Točan datum otvaranja Pelješkog mosta znat ćemo u svibnju

06.04.2022 u 11:37

Bionic
Reading

'Točan datum otvaranja Pelješkog mosta još nemamo, ali sve ide dobro... Pristupne ceste užurbano se rade i očekujemo sredinom srpnja da će doći do otvaranja Pelješkog mosta i dijela pristupnih cesta', rekao je uz ostalo ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković u emisiji 'A sada Vlada' Hrvatskoga radija, u kojoj je komentirao i najavljenu rekonstrukciju Vlade

Oleg Butković najavio je da će u četvrtak na sjednici Vlade biti prezentacija o stanju radova jer je predsjednik Vlade to tražio. 'Moram biti zadovoljan jer, unatoč koroni i svim događanjima u posljednje vrijeme, veliki infrastrukturni projekti, pa i Pelješki most, gradili su se u dobrom tempu, tako da nije bilo kašnjenja', kazao je ministar prometa u emisiji 'A sada Vlada'.

Otvorenje dijela pristupnih cesta obuhvatit će nešto više od 12 kilometara, objasnio je, međutim završetak obuhvaća i stonsku obilaznicu i most Ston, što bi trebalo biti gotovo do kraja ove godine. U tom je dijelu bilo određenih kašnjenja, rekao je Butković, jer uvijek kod velikih projekata ima nekih nepredviđenih okolnosti.

  • +7
Most Ston Izvor: Pixsell / Autor: Grgo Jelavic/PIXSELL

'Do kraja godine imat ćemo ipak gotov cijeli projekt cestovne povezanosti s južnom Dalmacijom, koji uključuje Pelješki most i 30 kilometara pristupnih cesta s mostom Ston, također velikim projektom koji je impresivan s 500 metara duljine preko Stonskog zaljeva. U svibnju će biti poznat specifičan datum otvaranja mosta s dijelom pristupnih cesta, a koji će biti u srpnju', rekao je Butković.

o rekonstrukciji vlade

'Hoće li se dogoditi do Uskrsa ili tjedan poslije, vidjet ćemo'

Na pitanje hoće li do Uskrsa biti dovršena najavljena rekonstrukcija Vlade, Butković je podsjetio da je prošlog tjedna u Karlovcu predsjedniku stranke i Vlade čelništvo HDZ-a dalo mandat da analizira situaciju i predloži izmjene u Vladi. 'Hoće li se to dogoditi do Uskrsa ili tjedan poslije, vidjet ćemo, analize i razgovori još traju, prepustimo to predsjedniku Vlade', rekao je, dodavši da 'predsjednik stranke i Vlade, koji je izbornik, ima najbolji pogled i sigurno će dati kvalitetna rješenja'. 

Što se tiče njega osobno, ponovio je da su svi ministri 'došli da odu'. Kazao je da šest i pol godina u Vladi radi vrlo složen posao u velikom ministarstvu s puno projekata, ali ima još snage da odradi taj posao, a premijer će odlučiti o tome. 

O gradnji omiške obilaznice

'Omiška obilaznica projekt je koji će u ovoj fazi biti gotov za godinu i pol, međutim moramo riješiti čitavu multimodalnu platformu', rekao je ministar prometa. Istaknuo je da su najveći problemi u prometu upravo u tom dijelu Hrvatske. Od Splita prema Omišu ljeti ima 50.000 vozila dnevno po postojećoj staroj magistrali D8 i kroz Omiš, što je, kaže, neodrživo.

Ustvrdio je da je izgradnja omiške obilaznice jedan od najvećih prioriteta danas u Hrvatskoj. Dodao je da bi Ministarstvo čak do kraja ove godine raspisalo natječaj za dionicu od Omiša prema Dugom Ratu. 'Obišli smo nedavno i luku Omiš, to je jedan od najvećih projekata lučke infrastrukture danas u Hrvatskoj. Riječ je o 90 milijuna kuna, izmješta se cesta, nova luka zaista će poboljšati i olakšati život ljudima u tom dijelu', kazao je.

  • +16
Obilaznica Omiša Izvor: Pixsell / Autor: Ivo Cagalj/PIXSELL

O Jadroliniji

'Jadrolinija je stabilna, ove godine trebaju krenuti u nabavu novih brodova. U planu je sagraditi tri nove Postire, jer ona čuvena Postira stara je preko 50 godina, ali vozi. O postupcima i natječajima ne mogu govoriti, ali definitivno, modernizacija flote ključna je za Jadroliniju', istaknuo je Butković upitan o planovima za Jadroliniju.

Istaknuo je da je nabava novih brodova prioritet Uprave Jadrolinije. 'Bez novih brodova imat ćemo problem za nekoliko godina, kad se budu raspisivali natječaji, jer uvijek postoji opasnost da će netko tko ima modernije brodove preuzeti liniju. Proces modernizacije i nabavke novih brodova nezaustavljiv je, on mora ići samo brže', rekao je ministar.

O problemima linijskih prijevoznika u cestovnom prometu

'U kontinuiranom smo razgovoru s njima, i danas je sastanak mog državnog tajnika s linijskim prijevoznicima. Vlada je zadržala mjere za očuvanje radnih mjesta za njih upravo zato što smatramo da je taj sektor ugrožen. Bio je ugrožen i prije korone jer demografska situacija nije dobra i sve je manje ljudi u ruralnim krajevima pa su autobusi prazni', kazao je Butković o problemima cestovnih linijskih prijevoznika.

Dodao je da je Vlada osigurala 470 milijuna kuna za javnu uslugu prijevoza u svim hrvatskim županijama. 'Županije odrede mrežu linija sukladno svojim potrebama, zaključe ugovor o javnoj usluzi i Vlada većim dijelom sufinancira taj iznos. Nekoliko županija već je krenulo u to i mislim da će tu linijski prijevoznici naći svoj opstanak', istaknuo je.

Na pitanje hoće li se zbog rasta cijene goriva ići s nekim novim mjerama za linijske prijevoznike, kazao je da će, ako bude potrebno, razgovarati s njima o tome.

O novom sustavu naplate cestarina

'U restrukturiranju cestovnog sektora, koji je bio vrlo uspješan, spasili smo tvrtke, a ostao nam je novi sustav naplate cestarine kako bi se završio cijeli proces. Prihod na autocestama drastično je pao početkom pandemije i tada nismo financijski mogli krenuti u taj projekt. Uz pomoć predsjednika Vlade donesen je Nacionalni program oporavka i otpornosti, osigurana su sredstva i jedan od projekata koji će biti implementiran uz pomoć bespovratnih sredstava je novi sustav naplate cestarine', kazao je Butković na pitanje o novom sustavu naplate cestarina.

'Natječaj ćemo raspisati ove godine. On se sada priprema i očekujemo da ćemo ga raspisati u trećem kvartalu. Uzmemo li neko vrijeme za žalbe, očekujem da ćemo u 2024. imati novi sustav naplate implementiran na autocestama', poručio je.

Objasnio je da će to biti elektronička vinjeta, beskontaktni sustav naplate, a vidjet će se što će točno pripremiti ponuditelji. 'Rampa više neće biti, kamera će vjerojatno učitati tablicu vozila i bit ćete evidentirani da ste ušli i izašli s autoceste. Sukladno tome, skinut će vam se s nekog računa iznos i sve će biti brže i bolje', rekao je Butković za Hrvatski radio.

Na pitanje kako će se zbrinuti ljudi koji sada rade na naplati cestarina, kazao je da će ih dio otići u održavanje, a dio će otići prirodnim odljevom i poticajnim otpremninama.

O projektima HŽ-a

'Neki projekti idu. Završavamo Savski Marof - Zagreb, kompletno prema slovenskoj granici pruga će biti obnovljena, prema Mađarskoj također su sve dionice otvorene. Ima problema s dionicom Dugo Selo - Brežice, koja bi ove godine trebala konačno krenuti. Tražimo rješenja i unutar samog konzorcija za završetak tog projekta', kazao je ministar prometa i infrastrukture upitan što se događa s projektima za Hrvatske željeznice.

Dodao je kako je prošli tjedan Državna komisija za javne nabave odabir izvođača za Hrvatski Leskovac - Karlovac, što je prva dionica pruge prema Rijeci, vratila natrag HŽ-u zbog nekih razloga u koje, kaže, ne želi ulaziti. Istaknuo je da će u sljedećih 10-ak godina biti jako puno radova upravo na željezničkoj infrastrukturi.

'Od osiguranja financijskih sredstava do ugovaranja projekta prođe nam i godinu dana. Žalbe nas iscrpljuju. Moramo naći mehanizme da pokušamo to ubrzati', istaknuo je Butković.