Ministar prometa Oleg Butković bio je vidljivo bijesan nakon sastanka u Trogiru, u kojem se informirao o radovima na novom čiovskom mostu, koji dramatično kasne. Investicija je trebala biti dovršena do konca ove godine, no nije sigurno hoće li se to dogoditi ni do 15. lipnja iduće godine
'Izvođaču smo dali rok od osam dana da se 'posloži' sam sa sobom i izjasni hoće li most biti gotov do iduće turističke sezone. S ovakvim tempom i pristupom to je vrlo upitno', kazao je Butković, potvrdivši da je sastanak bio 'vrlo buran'.
Najveći problem je izvođač radova
Projekt vrijednosti 30 milijuna eura predviđa povezivanje kopna i otoka Čiova nekoliko stotina metara istočno od ulaza u Trogir, čime bi se rasteretila dva stara mosta u centru grada i eliminirale nesnosne ljetne gužve, i to tik do stare jezgre zaštićene UNESCO-om. Radovi su otvoreni prije skoro dvije godine, a s 85 posto financiraju se sredstvima iz europskih fondova.
Izvođač je tvrtka Viadukt, a nakon sastanka s ministrom prometa nije precizirano na kakve su 'probleme' naletjeli u ovom slučaju. Prije nekoliko mjeseci, doduše, u medije je plasirana informacija da je jedna strana mosta prenisko projektirana i da će postojati mogućnost njenog poplavljivanja, no stručnjaci nisu bili složni oko toga.
Ministar Butković jasno je naglasio da problemi nisu ni kod projektanata, ni kod investitora ili izvođača, već isključivo izvođača radova. Navodno, prije svega tu su poteškoće s dobavljačima čeličnih konstrukcija iz Makedonije koje su eskalirale te financijske dubioze nekih tvrtki-podizvođača.
'Postoje rokovi i postoje ugovori... I u segmentu financiranja napravili smo faziranje, pa ni tu više neće biti poteškoća, ali izvođač se mora izjasniti je li sposoban završiti posao do 15. lipnja. I to ne usmeno nego pisano, uz garancije', bjesnio je Butković.
Čeka se jamstvo Viadukta
Ni direktor Hrvatskih cesta (HC) Josip Škorić nije bio zadovoljan - ponovio je da u roku od osam dana očekuje jamstva Viadukta. Novi sastanak na ovu temu zakazan je za početak prosinca, a jedini prihvatljiv rok i za HC i za Grad Trogir jest upravo sredina lipnja. U suprotnom slijedi raskid ugovora s Viaduktom.
'Razmotrit ćemo varijantu raskidanja ugovora, ali i neke druge, ali dozvolite da u roku od osam dana dobijemo tražene odgovore', kazao je Butković.
Trogirski gradonačelnik Ante Stipčić upozorio je da bi još jedna turistička sezona s kaosom na cestama dovela u opasnost i lokalno stanovništvo i stotine tisuća turista koji ljetuju u Trogiru i na Čiovu. Njegova gradska uprava financira dodatne medicinske timove i ekipe vatrogasaca na blokiranom otoku, no svi zajedno strahuju od potencijalnih katastrofa i izgubljenih života.
Oleg Butković u Trogiru je ponovio da se zasad odustaje od naplate cestarine na hrvatskim cestama putem vinjeta, premda je on osobno bio zagovornik te opcije.
Idu otkazi u HAC-u i Hrvatskim cestama
'Jedno je što ja mislim, a drugo je devet milijardi kuna koje nam iduće godine dolaze na naplatu. Sada nam je primarno financijski i organizacijski restrukturirati sve cestarske tvrtke, na čemu u devet radnih skupina radimo zajedno sa Svjetskom bankom. Potom će ona refinancirati naše obveze uz povoljnije kamate', kazao je Butković.
Najavio je skoru izradu državne sektorske politike u cestogradnji, dugoročno planiranje investicija koje će se ubuduće financirati preko državnog proračuna te postupni prelazak na automatizaciju naplate cestarine s tendencijom uvođenja beskontaktnog plaćanja za četiri ili pet godina. Ipak, kaže, u ovom trenutku je primarno 'paziti da se prihodi cestarskih tvrtki ne smanjuju'.
U njima će, najavio je Butković, u skoroj budućnosti biti otkaza radnicima, no to 'neće biti masovno'