TURSITIČKA SEZONA

Cappelli: Promet u srpnju preko 50 posto lanjskog, cijene snižene od 10 do 30 posto

20.07.2020 u 16:20

Bionic
Reading

U Hrvatskoj trenutno boravi više od 600.000 turista, neke županije imaju i 60-postotnu popunjenost u odnosu na isto vrijeme prošle godine, dok bi do kraja godine rezultat mogao doseći 40 posto lanjskog, rekao je u ponedjeljak ministar turizma Gari Cappelli

"Danas imamo skoro 600.000 turista, većinom stranaca, a domaćih je oko 90 tisuća. Hrvatska je sigurna destinacija bez obzira na sve što se događa", kazao je Cappelli nakon sjednice Turističkog vijeća Hrvatske turističke zajednice (HTZ).

Grčka, rekao je za usporedbu, na današnji dan ima samo sedam posto prometa odnosu na lani.

S druge strane, Hrvatska u srpnju ima preko 50 posto prometa u odnosu na prošlu godinu, a na razini dosadašnjeg dijela godine više od 30 posto.

Istaknuo je da se u nekim županijama, kao što su Istarska i Primorsko-goranska, ostvaruje više od 60 posto dolazaka u odnosu na lani. Po njemu, turistički djelatnici dobro su se pripremili i za epidemiološke uvjete u kojima rade.

Trenutno, kako je rekao, posluje 75 posto raspoloživog nautičkog čartera, dok će u osmom mjesecu svi raditi stopostotnim kapacitetom.

Cappelli se zalaže za rigoroznije epidemiološke mjere kako bi se došlo do onih rezultata kakve očekujemo sa smanjenim brojem zaraženih, odnosno kako bismo dokazali da smo i dalje sigurna destinacija.

Naglasio je da pad broja domaćih turista iznosi samo 13 posto, kao i da većina kontinentalnih destinacija ima posjećenost veću od 60 posto u odnosu na lani, a OPG-ovi na kontinentu rade i bolje nego lani.

Naveo je da su cijene turističkih usluga snižene u nizu destinacija, u prosjeku od 10 do 30 posto.

"Tvrdio sam da će prva dobra reakcija gospodarstva biti u turizmu, a to se i događa", rekao je ministar dodavši da ove godine na Jadranu radi minimum sezonaca koji dolaze izvan Hrvatske, odnosno da je povučena domaća radna snaga.

Na sjednici Turističkog vijeća odobrena su i i dodatna financijska sredstva za potrebe kriznog komuniciranja. Bit će usmjerena na kontinuirano praćenje tržišne situacije, radi brzog i pravovremenog obavještavanje ciljnih javnosti o svim novonastalim promjenama u segmentu putovanja s naglaskom na Hrvatsku kao sigurnu i dostupnu turističku destinaciju.

"Danas smo osigurali dodatna financijska sredstva namijenjena kriznim komunikacijskim aktivnostima na inozemnim tržištima. Kvalitetna promocija te plasman ciljanih poruka izuzetno su važni u ovim tržišnim okolnostima kada se mnoge zemlje vrlo intenzivno bore za svakog gosta. Ova financijska sredstva, u iznosu od milijun kuna, između ostalog, usmjerit ćemo u pojačano praćenje cjelokupne situacije s naglaskom na komuniciranje točnih informacija o epidemiološkoj situaciji u zemlji", kazao je direktor Glavnog ureda HTZ-a Kristjan Staničić.

Staničić je kazao i da je od petka do nedjelje u Hrvatskoj realizirano gotovo 300 tisuća dolazaka i 1,8 milijuna turističkih noćenja.

Članovi Turističkog vijeća raspravljali i o stanju na tržištima i tijeku sezone te je naglašeno je kako je u Hrvatskoj u dosadašnjem dijelu srpnja, odnosno od 1. do 19. srpnja, ostvareno oko 1,4 milijuna dolazaka što je 53 posto lanjskog rezultata ostvarenog u istom lanjskom razdoblju te 9,6 milijuna noćenja što je 56 posto lanjskog rezultata ostvarenog u istom razdoblju.

Pritom je najveći turistički promet ostvaren s tržišta Njemačke, Slovenije, Hrvatske, Češke, Poljske i Austrije.

Staničić je naveo i da će se dodatna financijska sredstva koristiti za PR aktivnosti na domaćem i stranom tržištu, a da su dodatna sredstva pronađena internom preraspodjelom, unutar HTZ-ova budžeta.