Predstavnici Croatia Airlinesa i Međunarodne zračne luke Zagreb (MZLZ) sastali su se u ponedjeljak u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture i razgovarali o korištenju programa poticaja MZLZ-a kojima je cilj povećanje prometa, priopćeno je iz Ministarstva. Na sastanku su obje strane pokazale spremnost i želju za pronalaženjem konstruktivnih rješenja na obostranu korist te će u nadolazećem razdoblju intenzivirati razgovore o toj temi, kaže se priopćenju.
"Drago mi je da je današnji sastanak prošao uspješno te smo se usuglasili kako je važno nastaviti razgovore oko rješenja svih otvorenih pitanja. Ministarstvu, kao i cijeloj Vladi, cilj je osigurati opstojnost poslovanja Croatia Airlinesa, a u isto vrijeme želimo podržati razvoj poslovanja i otvaranje novih linija u Zračnoj luci Franjo Tuđman. Pandemija je izrazito negativno utjecala na zračni promet u cijelom svijetu te smo svi svjesni kako je potrebno uložiti značajne napore za opstanak na tržištu i očuvanje svakog radnog mjesta", prenosi se u priopćenju izjava ministra mora, prometa i infrastrukture Olega Butkovića.
Kako se navodi, zaključeno je da će se intenzivirati razgovori, uz sudjelovanje predstavnika ministarstva, a sve kako bi se iznašla povoljna rješenja sukladno zakonskoj regulativi i praksi u zračnom prometu.
Podsjetimo, Croatia Airlines od Međunarodne zračne luke Zagreb (MZLZ) traži usklađivanje uvjeta korištenja zagrebačke zračne luke s onima ponuđenima Ryanairu, koji je najavio otvaranje baze u Zagrebu.
Prema nedavnom priopćenju domaćeg zrakoplovnog prijevoznika, po uvjetima ponuđenim Ryanairu Croatia Airlines bi u 2019. godini platilo usluge MZLZ-a 135,4 milijuna kuna manje od stvarno plaćenih iznosa, što bi značilo da bi umjesto iskazanog neto gubitka od oko 80 milijuna kuna, u toj godini iskazao neto dobit veću od 55 milijuna kuna.
Croatia Airlines smatra da je tu riječ o narušavanju ravnopravne tržišne utakmice i potencijalno štetnog djelovanja, "zbog očitih interesa uključenih strana".
Croatia Airlines očekuje da MZLZ na isti način, kao i irskom prijevozniku, izađe ususret Croatia Airlinesu te da se uvjeti usklade s onima koje će ostvariti Ryanair, uzimajući u obzir broj linija i prevezenih putnika.
Domaći avioprijevoznik smatra da neodobravanje popusta istih ili većih nego Ryanairu, s obzirom na količinu prometa i broj destinacija ugrožava ravnopravno tržišno natjecanje i nanosi mu izravnu štetu.
"S obzirom na to da je Croatia Airlines u 2020. godini ostvario tržišni udio u ukupnom prometu MZLZ-a od 62 posto prevezenih putnika, želimo istaknuti da Croatia Airlines ne smatra potrebnim financirati svoju konkurenciju te očekuje da će što prije postići dogovor s MZLZ oko boljih komercijalnih uvjeta, kako bi hrvatskoj javnosti i svojim putnicima osigurala ono što s pravom i očekuju", smatra Uprava domaćeg avio prijevoznika.
Podsjeća se da je Croatia Airlines u razdoblju 2016.-2019. otvorio deset novih destinacija iz Zagreba za što je od MZLZ-a dobio ukupno 1,46 milijuna kuna poticaja, a Ryanair godišnje za dvanaest ruta, od kojih većina nije nova, dobiva 30 puta veće poticaje.
MZLZ je pak prošli četvrtak priopćio da je svrha Modela poticaja rasta prometa potaknuti zrakoplovne kompanije na otvaranje novih linija koje bi privukle veći broj putnika, pri čemu su, kako navodi, ispunjeni svi regulatorni uvjeti.