Nacionalni zračni prijevoznik Croatia Airlines (CA) u prošloj je godini ostvario neto dobit od 2,3 milijuna eura, dok je 2022. godine bilježio gubitak od 18,2 milijuna eura, što se u poslovnom izvješću kompanije uz ostalo objašnjava pozitivnim tržišnim trendovima i rastom prihoda te nižim cijenama goriva
"U 2023. godini nastavio se rast potražnje za uslugama zračnog prijevoza koji je započeo u 2022. nakon dvije godine poslovanja pod utjecajem pandemije te je sukladno tome Croatia Airlines nastavio s povećanjem frekvencija i uvođenjem novih ruta u 2023. godini što je dovelo do rasta naleta u broju letova za 11 posto i rasta broja prevezenih putnika za 19 posto u odnosu 2022. godinu. Provedba strateških inicijativa definiranih post covid strategijom, pozitivni tržišni trendovi, rast prihoda te niža cijena goriva doprinijeli su znatno boljem poslovanju u 2023. godini", ističe se u preliminarnom financijskom izvješću objavljenom u četvrtak na Zagrebačkoj burzi.
Po podacima koji se iznose, Croatia Airlines je lani ostvario operativnu dobit u visini od 4,1 milijuna eura koja s neto rezultatom financiranja daje neto dobit od 2,3 milijuna eura. Sukladno rastu prometa i operativni prihodi i operativni troškovi ostvareni su na znatno višoj razini u odnosu na 2022. godinu, ističu iz nacionalnog zračnog prijevoznika.
Tako su prihodi iz poslovanja u prošloj godini iznosili 252,4 milijuna eura, što je u odnosu na godinu ranije rast za 20 posto, a iz kompanije to objašnjavaju rastom putničkih prihoda. Tako su putnički prihodi viši za 24 posto te su u 2023. godini iznosili 208,8 milijuna eura, uz 19 posto više prevezenih putnika.
Troškovi poslovanja rasli su za 11 posto, na 248,3 milijuna eura. Veći operativni troškovi prvenstveno su rezultat rasta broja letova (za 11 posto) i povećanja broja putnika ( za 19 posto), a dijelom i inflatornih kretanja, objašnjava se u izvješću.
"Povećanje troškova ostvareno je na svim kategorijama operativnih troškova osim na troškovima amortizacije te troškovima letenja. Najveće povećanje ostvareno je na troškovima održavanja (za 37 posto), gdje uz povećanje naleta i starosti flote dolazi i do većih cijena usluga i materijala za održavanje zrakoplova", napominje se u izvješću.
No, iz kompanije ističu i kako su, unatoč rastu naleta, troškovi letenja ostvareni na nešto nižoj razini zbog znatno nižih cijena mlaznog goriva (za 17 posto) tijekom 2023. godine u odnosu na 2022. godinu.
Po podacima iz izvješća, nacionalni je zračni prijevoznik u prošloj godini ostvario povećanje naleta za 11 posto s ukupno 25.977 letova, a s 36.213 blok sati ostvareno je također povećanje od 11 posto u odnosu na 2022. godinu.
Zrakoplovima Croatia Airlinesa lani je prevezeno ukupno 1.733.529 putnika, što je 19 posto više nego godinu ranije. Time je, kako se navodi u izvješću, povećan tržišni udio na hrvatskom zrakoplovnom tržištu s obzirom na to da je rast putnika na hrvatskim zračnim lukama u 2023. godini iznosio 15 posto.
Ostvareni putnički kilometri povećani su za 18 posto, a putnički faktor popunjenosti (PLF) iznosio je 65,3 posto odnosno 3,3 postotna boda je bolji u odnosu na 2022. godinu.
Sukladno ostvarenim prometnim učincima vidljiv je nastavak oporavka i normalizacije putničkog prometa nakon kriznog pandemijskog razdoblja, ističu uz ostalo iz Croatia Airlinesa.