Atlantic grupa, koja je ranije iskazivala interes za preuzimanjem Podravke, jučer je najavila utrku za kupnju Droge Kolinske. Ako ostvari najavljeno, Podravka će ostati Podravcima, kako to zaziva Josip Friščić, a Tedeschiju će uspjeti ono što nije Todoriću, jer će napraviti značajan iskorak na slovensko tržište preuzimanjem njihove najveće prehrambene kompanije
'Atlantic grupi preuzimanje Droge Kolinske bio bi jako dobar i logičan korak u smislu širenja u regiji. Droga Kolinska relativno je zanimljiva za rast u prehrambenoj branši koja predstavlja jedno od glavnih usmjerenja Atlantic grupe. Konsolidacija prehrambene industrije trend je u svijetu, a i u našoj regiji, a Droga Kolinska jedno je od zvučnijih imena unutar te regionalne konsolidacije', komentirao je Tedeschijeve namjere Zlatko Bazianec, savjetnik iz A. T. Kearneyja.
Budući da se slovenski holding Istrabenz, koji posjeduje oko 90 posto Droge Kolinske, našao pred stečajem, odlučio se na prodaju prehrambene kompanije kojom već upravlja banka BNP Paribas, čime bi smanjio dugove. Najpoznatiji su brendovi Droge Kolinske Barcaffé, Cockta, Argeta, Donat Mg, Smoki i Soko Štark, a Atlantic grupa ovom bi akvizicijom postala jedna od vodećih prehrambenih kompanija u regiji s više od 650 milijuna eura prometa i 4.300 zaposlenika.
Procjenjuje se da Droga Kolinska vrijedi oko 200 milijuna eura, a Bazianec smatra da si to preuzimanje Atlantic grupa može priuštiti s obzirom na svoju veličinu, vjerojatno djelomičnim zaduživanjem. 'Pitanje je koja je stvarna vrijednost oko koje se pregovara i ima li Tedeschi partnere ili bi to preuzimanje Atlantic grupa odradila sama', kazao je Bazianec za tportal.
Ranije se spekuliralo o mogućnosti da Podravka preuzme Drogu Kolinsku, što danas, dok tu hrvatsku kompaniju potresaju afere, nije moguće. 'No realnost je ta da Podravka trenutačno nije u mogućnosti odraditi ovakva preuzimanja, a Tedeschi to može; ostaje još pitanje odluke prodavatelja o sudbini Droga Kolinska', rekao je Bazianec upozoravajući na to da se Podravkin i Drogin asortiman izvrsno podudaraju.
'U pogledu preklapanja poslovanja i asortimana, Podravka je oduvijek bila visoko na listi potencijalnih pretendenata kao 'perfect fit', ipak zadnjih godina Podravka je kupovala više robne marke (Čokolešnik je kupila upravo od Droga Kolinske), a ne cijele tvrtke. Atlantic grupa ima malo manje preklapanja s Droga Kolinskom nego Podravka, ali upravo balansiranje različitih asortimana i poslovnih usmjerenja ono je što Atlantic grupa čini vrlo uspješno. Čvršća integracija predstavljat će određen izazov Tedeschiju, no možda Droga Kolinsku može ostaviti i kao izdvojeno poslovanje, prerano je još govoriti o tim koracima', ocijenio je savjetnik A. T. Kearneyja.
Podravka i Droga Kolinska imaju slične prihode, oko 300 milijuna eura, a zajedničko im je i to da su se obje našle pred problemima uzrokovanih lošim upravljanjem. Kod hrvatske kompanije to je uzrokovao utjecaj politike i niz afera, a slovenska je zapostavljena u megalomanskom projektu Igora Bačvara.
Krajem tjedna, bit će poznati svi potencijalni kupci Droge Kolinske; zasad interes pokazuju investicijski fondovi, a od strateških partnera kao što je Atlantic, spominjao se srpski Centroproizvod. A ako Tedeschi preuzme Drogu, Podravka je izgubila ozbiljnog domaćeg kupca. 'Budući da je Tedeschi potvrdio da je poslao ponudu za preuzimanje Droga Kolinske, Atlantic grupa vjerojatno neće imati dovoljno financijske snage za preuzimanje i Podravke. Dodatno, ne vjerujemo da će država još prodavati udio u Podravci dok se afera ne razriješi', zaključio je Bazianec.