regulator odobrio

Dalmatinski trgovački lider baca rukavicu konkurenciji, osvojili su Rijeku

14.10.2024 u 13:55

Bionic
Reading

Maloprodajni lanac Tommy dobio je zeleno svjetlo Agencije za zaštitu tržišnog natjecanja (AZTN) za preuzimanje riječke tvrtke Brodokomerc Nova. Prema neslužbenim informacijama, vrijednost transakcije iznosi oko 7,5 milijuna eura

Na širem riječkom području Tommy ima nekoliko trgovina, četiri u Rijeci, po jednu u Opatiji i Viškovu, a prisutni su i na otoku Krku, Rabu i crikveničko-vinodolskom kraju. Brodokomerc Nova u 'miraz' donosi 40-ak prodajnih mjesta, a od toga 33 dućana u Rijeci. Većinom je riječ o trgovinama malog formata, uz šest supermarketa.

Tommy preuzimanjem Brodokomerc Nove postaje, prema broju dućana, najveći trgovački lanac u Rijeci. U leđa mu gleda Studenac s 20 prodajnih mjesta.

'Stjecanjem Brodokomerca razvidna je namjera Tommyja u smjeru daljnjeg jačanja pozicije na području Primorsko-goranske županije i ulazak u segment manjih formata maloprodaje, čime se jača konkurentski pritisak na vodeće tržišne takmace kako na području navedene županije, tako i promatrano na nacionalnoj razini Republike Hrvatske', ocijenio je AZTN te je također zaključio da ova transakcija neće značajno narušiti tržišno natjecanje jer se tom koncentracijom ne stvara novi, niti jača postojeći vladajući položaj sudionika koncentracije.

Proces prodaje Brodokomerc Nove Tommyju počeo je ovog proljeća, a u lipnju je na račune bivših i sadašnjih zaposlenika 'sjeo' novac.

7,5 milijuna eura

Od ukupno 440 udjeličara, fizičkih osoba u tvrtki Brodokomerc Nova, njih 429 prenijelo je svoje udjele na Tommy. Službeno cijena preuzimanja nije objavljena, no više udjeličara potvrdilo je za Novi list da je u pitanju 17.500 eura, koliko je Tommy platio po jednom poslovnom udjelu, što znači da je ukupna vrijednost transakcije oko 7,5 milijuna eura.

Za Tommy preuzimanje Brodokomerc Nove prije svega znači 'zabadanje zastavice' na područje Rijeke. Prihodovno gledano, riječka tvrtka je patuljak u odnosu na splitskog trgovca.

Desetljeće ekspanzije

Prošle godine Tommy je imao 612 milijuna eura prometa, što ga pozicionira na sedmo mjesto među velikim trgovačkim lancima. Na razini regije tržišni je lider u Dalmaciji. Ekspanzija je krenula prije desetak godina preuzimanjem trgovina od propalog lanca Željka Keruma, a nakon toga je 'progutan' i splitski Bobis. Tvrtka u vlasništvu poduzetnika Tomislava Mamića ima 230 trgovina i oko 3300 zaposlenih.

S druge strane Brodokomerc Nova već godinama grca u problemima. Prošle godine tvrtka je imala 18,6 milijuna eura ukupnih prihoda te je poslovala s gubitkom od 1,2 milijuna eura. U lancu, na čijem se čelu nalazi Erio Zahirović, zaposleno je nešto manje od 300 ljudi.