Započela je inicijalna javna ponuda dionica Studenca na Zagrebačkoj i Varšavskoj burzi, kojom ponuđači žele prikupiti sredstva za daljnje širenje najvećeg maloprodajnog lanca u Hrvatskoj. Prema najavama, to bi se moglo dogoditi u inozemstvu
Studenac Group, koju čini jedan od najbrže rastućih maloprodajnih lanaca u srednjoj i istočnoj Europi, sa sjedištem u Hrvatskoj, danas je započela inicijalnu javnu ponudu (IPO) svojih dionica.
'Objava inicijalne javne ponude važan je korak na putu Studenca prema Zagrebačkoj i Varšavskoj burzi. Studenac je jedan od najbrže rastućih maloprodajnih lanaca u srednjoj i istočnoj Europi, s dokazanim poslovnim modelom kojeg potvrđuju snažni financijski rezultati sa značajnim rastom prihoda, razvojem poslovanja na atraktivnim tržištima, nudeći podjednako daljnji dinamičan rast kao i atraktivne razine profitabilnosti.
Od 2018. godine, Studenac je više nego utrostručio broj trgovina u svojoj mreži. Na kraju rujna 2024. godine činilo ju je više od 1400 lokacija u Hrvatskoj i Sloveniji, a cilj nam je da do kraja 2028. Studenac u vlastitoj mreži broji 3400 trgovina. Studenac namjerava nastaviti svoj organski rast otvaranjem novih trgovina te i dalje provoditi svoju uspješnu strategiju konsolidacije tržišta preuzimanjem drugih tržišnih igrača u Hrvatskoj i Sloveniji. Sredstva prikupljena izdanjem novih dionica namjeravamo koristiti za nastavak financiranja takvog dinamičnog rasta i jačanje financijskog profila Društva. Cilj menadžmenta je povećati prihod Grupe za približno 30 posto u 2024. u odnosu na 2023. godinu s prosječnom godišnjom stopom rasta od 25 do 30 posto u srednjoročnom razdoblju', poručio je tijekom dana predsjednik Uprave Studenca, Michał Seńczuk.
Poznate cijene dionica
Ponuda uključuje do 24,066,667 novih dionica i do 31,103,927 postojećih dionica, što je ukupno do 55,170,594 dionica i predstavlja do 35 posto temeljnog kapitala Društva nakon IPO-a (s pretpostavkom da Društvo izda maksimalan broj novih dionica). Ponuda će biti usmjerena prema malim ulagateljima i institucionalnim ulagateljima u Hrvatskoj i Poljskoj, kvalificiranim institucionalnim kupcima u Sjedinjenim Američkim Državama te odabranim međunarodnim institucionalnim ulagateljima u drugim određenim jurisdikcijama u skladu s Prospektom.
Za potrebe procesa knjige upisa, raspon cijena dionica ponuđenih institucionalnim ulagateljima postavljen je između 3,14 i 3,32 eura po dionici. Nalozi za kupnju od malih ulagatelja u Hrvatskoj i Poljskoj prihvaćat će se po maksimalnoj cijeni od 3,32 eura po dionici. Očekuje se da će konačan broj i konačna cijena ponuđenih dionica određenim kategorijama ulagatelja biti objavljeni 27. studenoga ili sljedećeg dana.
'Od preuzimanja Studenca 2018. godine, dosljedno potvrđujemo svoje uvjerenje da je riječ o kompaniji s iznimnim potencijalom rasta. Tada je Studenac, izgrađen na čvrstim temeljima, započeo svoju veliku transformaciju pod vodstvom novog menadžmenta sastavljenog od hrvatskih i međunarodnih stručnjaka i lidera s bogatim iskustvom u maloprodaji. Danas je Studenac najveći maloprodajni lanac u Hrvatskoj po broju trgovina te najbrže rastući lanac po prihodima u posljednjih pet godina. Ove je godine Društvo napravilo prvi korak u međunarodnoj ekspanziji ulaskom na susjedno tržište Slovenije. Važno je naglasiti da je sav profit Društva u proteklih pet godina reinvestiran u daljnji rast. Nakon ponude, namjeravamo ostati glavni dioničar u Studencu jer vjerujemo da postoji značajni potencijal za njegov daljnji rast i u njemu želimo sudjelovati', rekao je Michał Kędzia, član Nadzornog odbora Studenca i partner u Enterprise Investors.
'I sitno i bitno'
Studenac je, inače, najbrže rastući maloprodajni lanac u Hrvatskoj prema prihodima u posljednjih pet godina. Mrežu Studenca čine 1404 trgovine zaključno s 30. rujnom 2024. godine, uključujući 1372 trgovine u Hrvatskoj po čemu je Studenac lanac s najvećom maloprodajnom mrežom u državi, te 32 trgovine u Sloveniji nakon ulaska na to tržište u 2024. akvizicijom prodajnog lanca Kea.
Studenac djeluje kroz trgovine takozvanog 'proximity' modela, što znači da su strateški pozicionirane u blizini kupaca i prilagođene specifičnim potrebama obližnje zajednice te lokalnim uvjetima (npr. razina posjećenosti kupaca, turistička ponuda). Trgovine Studenca usmjerene su na ponudu 'I sitno i bitno', koja omogućuje brzu i kvalitetnu kupnju koja zadovoljava sve svakodnevne potrebe svojih kupaca. Studenac posluje na tržištima s ukupnom procijenjenom vrijednošću većom od 16 milijardi eura.