Ugovor o koncesiji za izgradnju i upravljanje Zračnom lukom Zagreb između Republike Hrvatske i konzorcija Zagreb Airport International Company potpisali su u Banskim dvorima zamjenik ministra pomorstva, prometa i infrastrukture Zdenko Antešić i predstavnici francuskog partnera. Potpisivanju dokumenta o jednom od najvažnijih infrastrukturnih projekata nazočio je i premijer Zoran Milanović
Vlada je krajem veljače odlučila dati koncesiju za izgradnju novog putničkog terminala Zračne luke Zagreb francuskom konzorciju Zagreb Airport International Company (ZAIC) po kojoj se Francuzima daje 30-godišnja koncesija za izgradnju novog putničkog terminala i upravljanje postojećim i novoizgrađenim terminalom te pripadajućom infrastrukturom.
'Više od 20 godina razmišljao sam o tome kada će zagrebački aerodrom, kao najveći u Hrvatskoj, postati europski aerodrom. Bilo je i važnijih i težih stvari za Hrvatsku u tih 20 godina, ali činjenica je da smo, kad je gradnja tako strateške infrastrukture zaostali i da smo neke stvari trebali napraviti ranije. No nije kasno', poručio je premijer Zoran Milanović uoči potpisivanja koncesijskog ugovora.
Podsjetio je i kako Hrvatska ima dobra iskustva s francuskim partnerima koji su pobijedili na natječaju za izgradnju novog terminala Zračne luke Zagreb, budući da su Francuzi, kroz projekt Bina Istra, gradili istarske autoceste. 'Treba raditi, jer je ovo velik i važan projekt za Hrvatsku. Samo naprijed', rekao je premijer Milanović.
Radovi bi trebali početi u siječnju 2013., nakon čega ZAIC ima rok od tri godine da izgradi terminal preko kojeg će godišnje proći najmanje pet milijuna putnika. Ukupna ulaganja u prvoj fazi iznose 236 milijuna eura, a najveći dio radova povjerit će se hrvatskim tvrtkama Vijadukt i Zagorje Tehnobeton.
'Da je Hrvatska to sama mogla izgraditi, već bi izgradila. Ovo je koncesijski model koji bez kune iz državnog proračuna omogućuje izgradnju nove zračne luke i podizanje standarda na svjetski nivo', potvrdio je Zdenko Antešić, zamjenik ministra pomorstva, prometa i infrastrukture.
Iznio je i podatak kako će ukupni iznos koncesijskih naknada u idućih 30 godina iznositi 1,94 milijarde eura
Francuski partneri, kako je navedeno, preuzet će postojeći terminal zatvaranjem financijske konstrukcije što se očekuje u roku od šest do devet mjeseci. Postojeći terminal zadržat će u stanju u kojem je danas. Kad bude izgrađen novi terminal, sve aktivnosti prenijet će s postojećeg na novi terminal.
Uz zamjenika ministra Antešića, koncesijski ugovor za novi putnički terminal u Zračnoj luci Zagreb potpisali su predstavnici francuskog partnera - Yves Gabriel, Pierre Graf i Christophe Petit
‘Unatrag 15 godina već smo u projektu izgradnje autocesta u Istri koja je toj regiji dala novu dinamiku. Vjerujem da će i novi terminal u Zračnoj luci Zagreb stvoriti novu dinamiku u hrvatskom pristupanju Europskoj Uniji’, poručio je Yves Gabriel.
Na izboru koncesionara prije mjesec i pol dana navedeno je kako će konzorcij uložiti 20 posto svojih sredstava, 10 posto će biti krediti dioničara, a 70 posto bankarskih kredita. Dio konzorcija ZAIC su i hrvatske tvrtke koje će raditi većinu građevinskih radova.