Ryanair je u proteklom poslovnom polugodištu ostvario dobit od 1,2 milijarde eura, 7 posto manje nego u istom lanjskom razdoblju, a pad dobiti posljedica je, poručilo je poslovodstvo te zrakoplovne kompanije, štrajkova i rasta troškova za gorivo
Za slabije rezultate izvršni direktor Ryanaira Michael O'Leary okrivio je, osim štrajkove pilota i kabinskog osoblja, i „najgore zabilježeno ljeto po prekidima kontrole zračnog prometa“, kao i rast cijena goriva.
Unatoč tome, u proteklom poslovnom polugodištu, od travnja do kraja rujna, promet Ryanaira porastao je za 6 posto, a popunjenost zrakoplova iznosila je 96 posto.
Prosječne cijene karata pale su za 3 posto, na 46 eura, no dodatni prihodi – kao što su naknade za prtljagu i rezervaciju sjedala – skočili su za 27 posto, na 1,3 milijarde eura.
Početkom mjeseca Ryanair je upozorio da će dobit u cijeloj tekućoj poslovnoj godini biti 12 posto niža nego što se prije procjenjivalo, između 1,1 milijarde i 1,2 milijarde eura.
U prošloj poslovnoj godini, završenoj 31. ožujka 2018., dobit Ryanaira dosegnula je rekordnih 1,45 milijardi eura nakon oporezivanja.
„Smjernice za cijelu godinu i dalje znatno ovise o tome hoće li cijene zračnih putovanja dodatno padati - tijekom zime ostat će slabe zbog viška kapaciteta u Europi – kao i o utjecaju znatno viših cijena nafte na naše neosigurane izloženosti“, kazao je O'Leary.
Zaključio je da se Ryanairova troškovna prednost pred konkurentima širi i da će konsolidacija stvoriti mogućnost rasta za Ryanair zahvaljujući njegovom modelu najniža cijena/najniži troškovi.