prvi kvartal

Atlantic Grupa uprihodila gotovo 260 milijuna eura: Najviše donijeli kava, namazi i lijekovi

24.04.2025 u 09:34

Bionic
Reading

Atlantic Grupa je u prva tri mjeseca ove godine ubilježila 259,9 milijuna eura prihoda od prodaje, što je 9,8 posto više nego u istom razdoblju lani, ali je dobit znatno manja. Najveći rast prihoda donijeli su kava, delikatesni namazi, ali i ljekarničko poslovanje

Atlantic Grupa je u prvom tromjesečju 2025. godine zabilježila prihod od prodaje u iznosu od 259,9 milijuna eura, što u odnosu na isto razdoblje lani predstavlja rast od 9,8 posto. Unatoč izvrsnim prodajnim rezultatima, profitabilnost je i dalje pod pritiskom rekordnih cijena sirove kave i kakaa te daljnjih ulaganja u zaposlene, pa je dobit prije kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) manja za 8,7 posto i iznosi 23 milijuna eura, dok je neto dobit u odnosu na prvi kvartal prošle godine niža 38,4 posto i iznosi 6,1 milijun eura.

'U prvom kvartalu 2025. godine ostvarili smo snažan rast prodaje u odnosu na isto razdoblje lani, uslijed rasta prihoda u gotovo svim poslovnim i distribucijskim područjima te na svim važnijim tržištima. I dalje se pritisak rekordnih cijena sirovina, posebice kave i kakaa, te rastućih ulaganja u zaposlene reflektira na rezultat u pogledu profitabilnosti. Nastavljamo pratiti razvoj situacije u izazovnom i dinamičnom makroekonomskom okruženju, ali ostajemo uvjereni da ćemo nastaviti s uspješnim i održivim rastom, s fokusom na jačanje konkurentnosti, inovacije i modernizaciju', istaknuo je predsjednik Uprave Atlantic Grupe Emil Tedeschi.

Kava i namazi donijeli rast prihoda

Najznačajniji rast prihoda od prodaje od 33,9 posto ostvaren je u strateškom poslovnom području (SPP) Kava, a slijede Delikatesni namazi s rastom od 19,5 posto i Ljekarničko poslovanje s rastom od osam posto. Kava je s udjelom u ukupnom prihodu od 24,4 posto i najveća pojedinačna kategorija.

Među strateškim distribucijskim područjima (SDP) prednjače Srbija s rastom od 25,8 posto i Sjeverna Makedonija s rastom od 11,2 posto, a značajan je rast ostvaren i na tržištima Bosne i Hercegovine te Njemačke. U ukupnoj prodaji vlastiti brendovi čine 65 posto, ljekarničko poslovanje 9,4 posto, dok principalski brendovi sudjeluju s 25,6 posto prihoda od prodaje.

Dva nova brenda

Atlantic Grupa je 2025. godinu započela lansiranjem dvaju novih brendova - linije herbalnih voda iz segmenta funkcionalnih proizvoda pod brendom DoNatural (u okviru strateškog poslovnog područja Donat) te niskokaloričnu gaziranu limunadu pod brendom Lemonish (u okviru strateškog poslovnog područja Pića).

Atlantic je u sklopu konferencije Dani energetike u Sloveniji osvojio prvu nagradu u kategoriji 'Energetski učinkovito poduzeće'. Uspjesi kompanije nastavljaju se i na području osnaživanja organizacije, koje predstavlja jednu od temeljnih strateških odrednica. Ova predanost prepoznata je i u Bosni i Hercegovini, gdje je Atlantic Grupa prema izboru portala MojPosao.ba uvrštena među tri najpoželjnija poslodavca.

Atlantic Grupa je i ove godine dobitnik certifikata Equal Pay Champion (SELECTIO grupa), čime je potvrđena njezina kontinuirana posvećenost osiguranju jednakih plaća za jednak rad, bez obzira na rod, te promicanju zastupljenosti žena na upravljačkim pozicijama.