poslovna odluka

Dva domaća brenda vode nestaju iz trgovina: Atlantic grupa objasnila zašto

14.11.2024 u 11:35

Bionic
Reading

Atlantic Grupa odlučila je prestati proizvoditi dva brenda vode u sklopu restrukturiranja svog poslovanja. Proizvodna linija u Apatovcu ostaje ista, kao i broj zaposlenih

Već ovog mjeseca na policama trgovina nećemo više moći vidjeti negaziranu vodu Kalu i mineralnu Kalničku. Umjesto njih bi se na tržištu trebali pojaviti novi proizvodi više dodatne vrijednosti.

'Sukladno poslovnoj strategiji strateškog poslovnog područja Pića u Atlantic Grupi, donesena je odluka o značajnijoj reorganizaciji postojećeg asortimana, a jedna od reperkusija reorganizacije je i odluka da u studenom ove godine prestajemo s proizvodnjom i distribucijom brendova vode Kala i Kalnička. Ova odluka neće imati utjecaja na linije i zaposlenike, osim u smislu dodatnog razvoja i ulaganja, budući da je konačna ideja reorganizacije iskorištavanje kapaciteta za proizvodnju i plasman na tržište novih proizvoda više dodane vrijednosti. O konkretnim inovacijama koje dolaze iz našeg pogona u Apatovcu uskoro ćemo moći obavijestiti tržište', objasnio je za Jutarnji Slaven Romac, glavni direktor strateškog poslovnog područja Pića u Atlantic Grupi.

Lukrativan biznis

Izvorište Apatovac Atlantic Grupa je preuzela prije 14 godina za 11 milijuna eura od Badela 1862, a godinu kasnije je istisnuo male dioničare iz tadašnjeg poduzeća Kalničke vode te ga pripojio Cedeviti. Zbog toga se ondje trenutno proizvodi i CedevitaGO, koja ostaje u portfelju pića Atlantica.

Prije četiri godine Vlada je odobrila koncesije društvu Atlantic Cedevita na 30 godina te 220 posto veću godišnju eksploataciju vode na izvorištu u Apatovcu. Državi, Gradu Križevcima i Koprivničko-križevačkoj županiji Atlantic kao naknadu za korištenje izvora mora uplatiti najmanje 85 tisuća eura godišnje, ovisno o količini crpljene vode.

Iako se najavljuje gašenje dva brenda koja ionako nisu imala velik udjel na tržištu flaširane vode u Hrvatskoj, postoji mogućnost da se oni pojave pod drugim imenom ili kao vode s dodanim aromama i okusima.

Potencijal na tržištu

Naime, tvrtka za istraživanje tržišta Euromonitor procjenjuje da takozvana funkcionalna flaširana voda ima najveći potencijal rasta prodaje na tržištu u sljedećih pet godina. 

Sveučilišni institut Ujedinjenih naroda za vodu, okoliš i zdravlje, u svojoj najnovijoj analizi također ističe da sektor flaširane vode ne prestaje usporavati. Očekuje se da će se globalna prodaja flaširane vode gotovo udvostručiti do 2030. godine. Rast od 73 posto između 2010. i 2020. godine, čini ju jednom od najbrže rastućih industrija u svijetu.

'S proizvođačima koji žele povećati prodaju vrijednosti kroz pogodnosti s dodanom vrijednošću, izgledno je da će nastojati povećati prodaju funkcionalne flaširane vode. Uz to, količinska prodaja će biti niska jer je funkcionalna flaširana voda skuplja od ostalih opcija iz kategorije voda', objasnili su iz Euromonitora.

Inače, Atlantic Grupa je u prvih devet mjeseci ove godine zabilježila prihod od prodaje od 798,5 milijuna eura, što je 10,6 posto više nego u istom razdoblju lani. Pri tome je odjel pića u prošloj godini zabilježio rast prodaje od 10 posto.