NAJAVA SOLIDNE SEZONE

Dobre vijesti za turizam sa stranih tržišta

16.04.2010 u 13:20

Bionic
Reading

Hrvatski turizam na gotovo svim stranim tržištima trenutno dobro stoji, s većine dolaze i pozitivne najave za prvosvibanjske praznike te ljeto, pa se unatoč i ovogodišnjoj dominaciji 'last minute' potražnje s većine tržišta očekuje ponavljanje lanjskih rezultata, a s nekih i mogući porasti

Zaključak je to s današnjeg skupa 'Stanje na emitivnim turističkim tržištima' koje je u sklopu turističkog sajma CroTOUR 2010. na Zagrebačkom velesajmu organizirala Hrvatska turistička zajednica (HTZ).

Iznoseći najnovije podatke o stanju na tržištima direktori HTZ-ovih predstavništava u inozemstvu naglasili su da se ove godine primjećuje nešto veća potražnja Europljana za odmorima, ali da se nastavlja njihovo 'kalkuliranje' potrošnje pri čemu će najbolje prolaziti cjenovno povoljnija i bliža odredišta.

U tom smislu Hrvatska donekle ima prednost, ali se i ona kao i sve druge turističke zemlje mora izboriti za svakog gosta dobrom promocijom, eventualnim popustima i vrijednosti za novac.

Direktor HTZ-ovog predstavništva u Njemačkoj Zlatko Deželjin najavio je mogućnost i nešto boljih rezultata ove godine u odnosu na prošlu s tog za Hrvatsku najvažnijeg tržišta, uz napomenu da trenutno najveće zanimanje i najbolji buking ide za auto kampove, privatni smještaj i nautiku.

Iz Slovenije bi se ove godine, po riječima direktora slovenskog predstavništva HTZ-a Gorana Blažića, mogla dogoditi odlična sezona, možda i s porastima od 3 do 5 posto u odnosu na lani.

Za sada i dalji tijek sezone najbolje stoje Istra i Kvarner, dok bi u Dalmaciji, kako je kazao, zbog troškovne osjetljivosti Slovenaca trebali promisliti o nekom obliku kompenzacije troška putovanja s troškom smještaja. Blažić je istaknuo i zadovoljstvo slovenskih touroperatera s hrvatskim hotelijerima koji su ove godine ponudili bolju cjenovnu politiku.

U Italiji bi Hrvatska ove godine slično kao i lani mogla biti treća najtraženija destinacija za godišnje odmore (iza Španjolske i Francuske), a ako se uspije oduprijeti drastičnom djelovanju konkurentskih zemalja i njihovom smanjivanju cijena moguće da s tog tržišta ostvari i poraste do 2 posto, izvijestio je HTZ-ov direktor za to tržište Klaudio Stojnić

Slično je napomenuo i direktor iz Austrije Ranko Vlatković, dodavši da će ove godine iz Austrije u Hrvatsku sigurno doći turista kao i lani, a vjerojatno i više, jer su istraživanja pokazala da euro u Hrvatskoj vrijedi i više od 20 posto nego u Austriji.