unosan posao

Dok su mladi roditelji pod sve većim pritiskom, tržište proizvoda za bebe zgrće milijarde

07.09.2024 u 17:48

Bionic
Reading

Tržište proizvoda za bebe godišnje zaradi više od sto milijardi dolara. Od održivih materijala bez štetnih kemikalija do proizvoda kojima upravlja AI - iz dana u dan roditeljima se nameću novi trendovi, pa oni koji 'najteži posao na svijetu' žele obavljati što je bolje moguće troše ogromne količine novca na svoju novorođenčad

Prema podacima sa stranice Global Market Insights, tržište proizvoda za njegu beba procijenjeno je na 103 milijarde dolara u 2023. te se očekuje da će do 2032. imati prosječnu godišnju stopu rasta od 4,8 posto. Američka regija dominira na tom tržištu s prihodima od 25,5 milijardi dolara u 2023. Analitičari kažu da se ono ubrzano razvija ponajviše zbog rasta raspoloživih prihoda i višeg životnog standarda.

Monitori za bebe s umjetnom inteligencijom, luksuzna kolica ili pak masažne ljuljačke – proizvodi za bebe mogu mlade roditelje koštati cijelo bogatstvo. Društveni pritisak na njih sve je veći, pa su nerijetko spremni izvući i novac 'iz čarape za crne dane' kako bi svojoj djeci omogućili sve ono najbolje. Istovremeno influenceri i tvrtke zadovoljno trljaju ruke.

U njemačkom gradu Kölnu danas se otvara Sajam za djecu i mlade, na kojem će biti izloženi najnoviji proizvodi namijenjeni upravo njima. Direktor sajma Jörg Schmale izdvojio je za Tagesschau nekoliko trendova u industriji.

Od održivosti do pametnih tehnologija

Izvješće Organic Trade Association pokazuje da je prodaja organskih proizvoda za bebe porasla za deset posto u 2023. Istovremeno, sve veća svijest o higijeni i dobrobiti dojenčadi povećava potražnju za proizvodima koji obećavaju sigurnost i udobnost.

'U središtu je još uvijek održivost. Sve više i više proizvoda izrađuje se od recikliranih materijala - od kolica i autosjedalica do odjeće, dodataka i proizvoda za njegu', kaže Schmale.

Industrija se u ovoj niši pokazala podosta inventivnom. Proizvođači neprestano proširuju svoj asortiman, bilo da se radi o kantama za pelene, koje onemogućavaju širenje smrada, održivim dječjim cipelama ili 'pametnim' igračkama koje će od vašeg mališana napraviti Einsteina.

Sve su traženiji i praktični multifunkcionalni proizvodi, prikladni za svakodnevnu upotrebu, u kojima, primjerice, imate i sjedalicu i kolica za različite namjene u jednom.

Sve važnije postaju i pametne tehnologije pa se, između ostalog, prodaju monitori za bebe s umjetnom inteligencijom, a oni ne samo da prenose zvuk i sliku, nego mogu detektirati kad beba plače te onda automatski reproducirati unaprijed snimljenu glasovnu poruku ili umirujuću melodiju. Inovativna kolica pak nude mehaničku potporu pri guranju te integriranu funkciju vaganja.

Prema američkom Udruženju proizvođača dječjih proizvoda, tržište naprednih monitora za bebe poraslo je u 2023. za osam posto.

E-trgovine cvjetaju

Sve veći rast broja platforma za e-trgovinu demokratizirao je pristup tim proizvodima, pružajući roditeljima mnoštvo izbora, ali i informacija, kako bi im pomogli prilikom donošenja odluke pri kupnji. Podaci američkog Ureda za popis stanovništva SAD-a pokazuju da je e-trgovina u sektoru njege beba porasla za 12 posto u 2023. U kombinaciji s rastućom stopom nataliteta u odabranim regijama, ova dinamika podiže globalno tržište do novih visina.

Želju za kupovinom određenog proizvoda dodatno stvaraju influenceri jer na društvenim mrežama prikazuju svakodnevni život sa svojim bebama, ali naravno i suvremenu opremu. 'Ako vam na internetu stalno iskače neki proizvod, primjerice fleksibilna fotelja za igru ili pribor za jelo s niskim emisijama CO2, tad ste već zapravo u procesu naručivanja proizvoda', ističe mlada majka Sabine Breuer za Tagesschau.

Izazovi na tržištu

Jedan od primarnih izazova u sektoru proizvoda za njegu beba oštra je konkurencija i zasićenost tržišta. I etablirani i novi brendovi u borbi su za tržišni udio, što otežava diferencijaciju proizvoda i lojalnost kupaca. Prema američkom Udruženju proizvođača dječjih proizvoda, ovo natjecanje često izaziva ratove cijenama, smanjujući tako profitne marže i preoblikujući tržišni krajolik.

Pored toga, Organic Trade Association primjećuje da rastuća potražnja za organskim proizvodima otežava situaciju, s obzirom na to da je nabava vrhunskih, sigurnih i održivih sastojaka skupa i logistički izazovna. Tvrtke moraju izbacivati inovacije i prilagoditi se da bi ostale relevantne i zadovoljile sve veće zahtjeve potrošača.