Baš kao i u ostatku svijeta, i u londonskoj financijskoj četvrti City of London posljednjih godina štošta se promijenilo. Milenijalci među financijašima donijeli su nove trendove. Na posao dolaze samo utorkom, srijedom i četvrtkom i zovu ih TWaTovi
Novi fenomen zahvatio je londonsko financijsko središte City of London. Mladi financijaši naime blještavilo londonske financijske četvrti rado mijenjaju za koji sat duže u krevetu, i to i prije i nakon vikenda. Tijekom 20. stoljeća za bankare su bila karakteristična prugasta odijela, u 80-ima kožni notesi marke Filofax i ljubav prema Margaret Thatcher, a u novije vrijeme i noćni izlasci, različiti stimulansi i sklonost kockanju. No to se baš i ne može reći za novu generaciju bankara.
Oni radije ostaju kod kuće i obavljaju sastanke preko Zooma. Tradicionalna mjesta na kojima su prijašnji bankari razmjenjivali tračeve tijekom i nakon posla sada zjape prazna. Prema podacima stranica Placemake.io i Visitor Insights, na ulicama grada tijekom prošle godine bilo je za 55 posto manje ljudi nego 2019., piše Politico.
Više je razloga za to. Prvo je tu bio Brexit, pa je došla pandemija covida i promijenila način na koji ljudi rade. Dodajte još tome rast troškova života zbog kojih su porasli i troškovi prijevoza, mnogobrojne štrajkove željezničara, a onda i veću osviještenost ljudi o važnosti uravnoteženog odnosa između poslovnog i privatnog života.
Mnogi bankari ističu da je ponedjeljkom i petkom izrazito malo ljudi u uredu, pa se baš i ne isplati dolaziti tim danima na posao. I dalje su to ozbiljni radnici poput onih koji su 80-ih bili sinonim za kulturu napornog rada, samo što oni ambiciozni među milenijalcima danas žele malo više vremena za sebe.
Ipak, kako ističe direktor Morgan McKinleyja Hakan Enver, broj ljudi koji rade u londonskom financijskom sektoru sada je i puno manji nego što je nekad bio. Dosta financijskih ustanova preselilo se ili na kontinent ili izvan Londona - u jeftinije gradove poput Birminghama i Milton Keynesa.
TWaTove sad pokušavaju namamiti nazad u urede atraktivnim zgradama i sadržajima. Tako neke poslovne zgrade imaju i spa-kutak i zid za penjanje. Iz City of Londona kažu da je posjećenost četvrti sad na 80 posto od one prije pandemije te su pokrenuli kampanju 'Destination City' kako bi Square Mile (poznatiji naziv ove četvrti) pretvorili u odredište za slobodno vrijeme.