KREĆE SE

Domaće IT kompanije očekuje rast prodaje i u 2015.

02.01.2015 u 10:27

Bionic
Reading

Na hrvatskom informatičko-tehnološkom tržištu (IT) u ovoj se godini očekuje blagi porast ukupne potrošnje u gotovo svim kategorijama, a najviše na pametne telefone, tablete i usluge, dok bi domaće IT tvrtke mogle nastaviti povećavati zaposlenost i izvoz

Prognozirajući takve trendove za 2015., što temelje i na odobrenju novca iz EU fondova za IT projekte, analitičari iz kuće IDC Adriatics očekuju da će i 2014. završiti s blagim porastom hrvatskog IT tržišta u odnosu na 2013. godinu.

'Na temelju podataka za prva tri kvartala 2014. procjenjujemo da će ukupno tržište hardvera za cijelu godinu, a što obuhvaća sve vrste računala, poslužitelje, uređaje za pohranu podataka, ispisne uređaje, tablete, mobilne uređaje i mrežnu opremu, porasti za otprilike 6 posto u odnosu na 2013. te dosegnuti vrijednost nešto veću od 600 milijuna američkih dolara', ističe analitičar IDC Adriaticsa za hardver Karlo Pernek.

Na tržištu osobnih računala (prijenosnih i stolnih) očekuje se blagi porast unatoč, kako kaže, smanjenju prosječne cijene isporučenih uređaja, dok na tržištu uređaja za pohranu podataka (storage) i poslužitelja predviđaju pad vrijednosti prodaje u 2014., uglavnom zbog nedostataka kapitalnih projekata. Iz tog razloga, ali i smanjenja kupovne moći, pad se očekuje i na tržištu svih kategorija ispisnih uređaja.

'Ono što je zasigurno najviše raslo na tržištu hardvera, za čak 30 posto u odnosu na 2013., kategorija je pametnih telefona i tableta', navodi Pernek, istaknuvši da kombinirano tržište pametnih telefona i prijenosnih računala čini više od polovine vrijednosti ukupnog hardverskog tržišta, te da se nastavak sličnih trendova očekuju i u 2015.

Znatan rast potrošnje na cloud

Za tržišta IT usluga i pakiranog softvera, koje uključuje ERP, BI, CRM, Security&storage softver i drugo, analitičar IDC Adriaticsa Ivan Juras kaže da bi za 2014. moglo blago porasti u odnosu na 2013., sukladno pozitivnim najavama pojedinih 'vendora' na domaćem tržištu te potvrđenim strukturnim projektima iz fondova EU-a, poput odobrenog projekta e-Škola vrijednog 148 milijuna eura, čija se provedba predviđa za razdoblje od 2015. do 2020.

'Određena očekivanja tržište ima i od najave hrvatske Vlade za drugu fazu razvoja ICT industrije u Hrvatskoj odnosno ulaganja od 240 milijuna eura u idućim godinama za razvoj širokopojasnog interneta, ali i porasta tržišta podatkovnih centara, od kojih su nekoliko manjih i dva velika otvorena i u 2014.', ističe Juras.

U IDC-u u 2015. očekuju i znatan porast potrošnje na cloud usluge te daljnji rast izvoza IT usluga i softvera, pri čemu izdvajaju nekoliko domaćih kompanija poput Media-Softa, TIS Grupe i HRPro-a, koje su već najavile veće projekte u inozemstvu, kao i velike domaće softverske kompanije IN2 Grupu, Sedam IT i sistem integratora Combis s pozitivnim bilancama.

Iz jedne od tih tvrtki, Sedam IT u 2015. se nadaju konsolidaciji i stabilizaciji IT tržišta u Hrvatskoj, ali i boljem iskorištenju novac iz strukturnih EU fondova. 'S novim uslugama i korištenjem globalnih aplikacija, Sedam IT u 2015. planira postati referentna tvrtka koja će snažnije ući i na regionalno tržište', istaknuo je predsjednik Uprave te tvrtke Ane Jurišić.

Napominje i da su nove IT platforme ponukale i IT tvrtke i korisnike rješenja i usluga da se usmjeravaju ka poslovanju u oblaku (cloud), mobilnim aplikacijama i big data-i. Kako bi lakše odgovorio na potrebe korisnika te nove tehnološke i tržišne zahtjeve, Sedam IT se u 2014., nakon 11 godina poslovanja, restrukturirao te sada s više od 70 zaposlenih, većinom visokoobrazovanih stručnjaka, očekuje da će u 2014. i u 2015. zabilježiti lagani rast poslovanja.

'Vjerujem pritom da će i politika u Hrvatskoj prepoznati realni sektor, pa tako i IT tvrtke, kao prave i jedine pokretače gospodarstva te da će raznim mjerama poticati rast i razvoj, bilo onima za snižavanje troškova plaća, smanjenje PDV-a ili za poticanje izvoza, investicijskih projekata i dr.', zaključuje Jurišić.

Nastavak pozitivnih trendova na IT tržištu u 2015., očekuju i u SAP-u, kao i nastavak SAP-ovih trendova tzv. treće IT platforme.

Direktorica SAP-a u Hrvatskoj Sonja Popović od IT trendova i usluga za koje očekuje da će se jače etablirati i u Hrvatskoj izdvaja integrirani marketing i cloud usluge. 'Njihovo korištenje postat će nezaobilazno, jer će vlasnici tvrtki i uprave od marketinga tražiti nove ideje i alate dosega do novih i zadržavanje postojećih korisnika', kazala je Popović. Istaknula je i početak novog trenda u poslovanju poput preuzimanja tzv. omnichannel strategije, koja omogućava uključivanje krajnjeg korisnika u prodajne procese.