Europska komisija pokrenula je istragu kako bi utvrdila krši li Google uslugama internetskog oglašavanja propise o tržišnom natjecanju u Europskoj uniji
Google spada među vodeće kompanije u svijetu u sektoru internetskog oglašavanja, a pruža i usluge posredovanja u oglašavanju, posebno kroz servis Display Network.
"Google prikuplja podatke koji se potom koriste za ciljano oglašavanje, prodaje oglasni prostor i pruža usluge posredovanja u oglašavanju", objasnila je na konferenciji za novinare razloge pokretanja istrage potpredsjednica EK Margrethe Vestager.
„To znači da je Google prisutan na gotovo svim razinama opskrbnog lanca internetskog oglašavanja. Brine nas što je Google konkurentskim uslugama internetskog oglašavanja otežao natjecanje u cijelom kompleksu oglašavanja", dodala je europska dužnosnica. Bruxelles želi istragom utvrditi da li je američki softverski div favorizirao vlastite usluge internetskog oglašavanja i time prekršio europske propise o tržišnom natjecanju.
Istraga bi trebala pokazati kako na tržište utječe Googleov zahtjev klijentima da na plasiranje oglasa, primjerice, na YouTubeu koriste njegov servis Display & Video 360 i Google Ads, i ograničava li drugim tvrtkama pristup korisničkim odacima koji se koriste za oglašavanje.
„Usluge internetskog oglašavanja ključni su instrument kojim Google i izdavači monetiziraju svoje internetske usluge", istaknula je u priopćenju objavljenom u utorak potpredsjednica Europske komisije Margrethe Vestager.
Sektor internetskog oglašavanja silno se razvio kako bi iskoristio sveprisutnost pametnih telefona i računala u svakodnevnom životu. U Europi koriste ih milijuni ljudi, a izdavači internetskim oglasima pokušavaju nadoknaditi prihode izgubljene besplatnom objavom sadržaja.
EK navodi da je samo u 2019. za oglašavanje na internetu izdvojeno 20 milijardi eura.