Intervju s Petre Theman

Finci napravili najbolji branding države sa samo 30 uloženih eura

26.05.2017 u 10:29

Bionic
Reading

Vlada odobrila: Finci se našalili na vlastiti račun i sarkastičnim emojijima napravili vrhunski branding države

Umjesto tradicionalnog božićnog kalendara, zaposlenici portala finskog Ministarstva vanjskih poslova 'ThisisFINLAND' odlučili su blagdane 2015. godine obilježiti potpuno drugačije.

Umjesto klasičnih fotografija ljepota svoje zemlje, pod vodstvom Petre Theman, ravnateljice javne diplomacije Ministarstva vanjskih poslova i glavne tajnice finskog Promidžbenog odbora, objavili su set emojija od kojih svaki predstavlja neobične običaje, emocije, omiljene psovke ili mitove o njihovoj zemlji.  Smiješni, a često i (auto)ironični emojiji, nasmijali su Fince, a strance upoznali s manje poznatim činjenicama o Finskoj te im srušili neke okorjele stereotipe. Simpatičan dizajn i humor emojija odjeknuli su puno dalje od Skandinavije. Do kraja godine  finski emojiji bili su priča u 2000 svjetskih medija, na dan lansiranja na Twitteru su imali reach od 3 milijuna, a iako skoro ništa novca nisu uložili u promidžbu, kampanja je dala rezultate vrijedne 3,8 milijuna eura.

Što leži iza uspjeha jedne od najboljih branding kampanja države i na koji način je moguće promijeniti imidž zemlje, na ovogodišnjem Weekend Media Festivalu govorit će voditeljica finskog super-projekta, Petra Theman.

1. Kako ste došli na zamisao da jedinstvena obilježja svoje zemlje pretvorite u emojije? Za to je zaslužan tim ljudi. Željeli smo osvježiti božićni kalendar koji internetska stranica ThisisFINLAND radi svake godine u prosincu. Naš se posao uvelike svodi na razumijevanje trendova i fenomena, pa je sama zamisao uvijek bila tu negdje, da tako kažem. 

2. Vlade su obično vrlo stroge i ozbiljne, a vaši su emojiji ironični i humoristični, no svejedno su dobili zeleno svjetlo finske vlade. Kako ste uspjeli spojiti to dvoje? Tako što nismo tražili odobrenje 😊 A sada zaozbiljno… To je nešto što je dio nas Finaca i brendinga naše zemlje: sve u Finskoj vrti se oko niskih hijerarhija te jednostavnog i neposrednog pristupa svemu što radimo. Bilo nam je jasno da će emojiji biti neuspješni ako ne uključimo cijeli niz emocija, i one pozitivne i one negativne, kao i sve naše prednosti i mane.

3. Što je bila osnovna poruka koju ste htjeli komunicirati? Da je Finska ne samo digitalno pismena, već i zabavna, da se znamo šaliti na vlastiti račun.

 

4. Kako su emojiji promovirali vašu zemlju u svijetu i koliko ih je ljudi do sada preuzelo? Kakve su reakcije bile u samoj Finskoj, ali i u ostatku svijeta? O tome ću vam nešto više reći na samom predavanju. Ukratko, postigli smo uspjeh. Poruka je dosegnula više od 250 milijuna ljudi, a emojiji su „skinuti“ nekoliko stotina tisuća puta. 

5. Po vašem mišljenju, što je bilo najvažnije za uspjeh vaše kampanje? Iskrenost. Dobar dizajn/izbor tema. Korištenje cijele mreže, uključujući i veleposlanstva. Odobravanje samih Finaca. 

6. Rezultati kampanje su bili izvrsni. Jeste li morali puno ulagati u njenu promociju? Mislim da smo uložili nekih 30 eura. Sve je bilo organski.

7. Jeste li s ovime pokrili sva obilježja Finske ili možemo očekivati novi skup emojija u bliskoj budućnosti? Emojije ćemo po posljednji puta ažurirati 9. lipnja. Mislim da ćemo onda biti gotovi s time.

8. Što ćemo sve čuti od vas na Weekend Media Festivalu u Rovinju? Opušteni prikaz svega što se događa kod brendiranja neke zemlje „iza pozornice“. Osim toga, čut ćete i nešto o tome kako se u našim umovima rađaju predodžbe različitih zemalja, te je li uopće moguće utjecati na njih.