POZITIVNI TRENDOVI

Franck: Krizu u Agrokoru za sada uspješno prevladavamo

10.08.2017 u 14:51

Bionic
Reading

Franck grupa u prvoj polovici ove godine, unatoč padu prodaje kroz kanale Agrokora, bilježi rast od 8 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine te je dodatno povećala prodaju i tržišne udjele u najznačajnijim kategorijama proizvoda, kako u Hrvatskoj, tako i na najvećim izvoznim tržištima, izvjestili su iz ove prehrambene kompanije

Prema posljednjim podacima analitičke kuće Nielsen, kompanija je u drugome kvartalu u Hrvatskoj uspjela dodatno povećati prodaju u kategoriji mljevene kave za 5,4 posto količinski i 3 posto vrijednosno. Franck je time potvrdio poziciju apsolutnog lidera kategorije u Hrvatskoj s 55 posto tržišnog udjela. U kategoriji čaja, Franck je u istom razdoblju ostvario rast prodaje od 2,3 posto količinski i 3,6 posto vrijednosno. Time je tržišni udio Francka u kategoriji čaja porastao na gotovo 56 posto.

I u kategoriji instant cappuccina s brandovima Franck cappuccino i Gloria u drugom kvartalu ove godine kompanija bilježi rast od 2,5 posto količinski i 5 posto vrijednosno uz tržišni udjel od 52 posto. U HoReCa kanalu, u kategoriji espresso kave, Franck drži preko 45% tržišnog udjela s najvećim godišnjim rastom u jednoj kalendarskoj godini od preko 10 postotnih poena.

Na slovenskom tržištu kompanija također bilježi daljnji rast u kategoriji mljevene kave i rekordnu realizaciju u instant cappuccinima. U odnosu na prošlu godinu, ostvaren je količinski rast prodaje od 3 posto i 1,2 posto vrijednosno. Osim toga, početkom ove godine završena je integracija dviju kompanija koje je Franck preuzeo krajem prošle godine – tvrtku Moja Kava, distributera talijanskog espressa te Ellegi, tvrtku za proizvodnju i distribuciju espressa Bar 2000. Na BiH tržištu Franck ostvaruje planirane rezultate u svim kategorijama.  

I na ostalim izvoznim tržištima Franck bilježi značajan rast prodaje. Uz tržišta Srbije i Crne Gore na koja se Franck vratio početkom godine, dodatno je ojačana regionalna prisutnost u Albaniji, Makedoniji i Kosovu gdje je kompanija jedan od lidera u HoReCa kanalu.

'Rast od 8 posto u prvoj polovici ove godine svrstava nas u kompanije s najvećim rastom u kategoriji velikih kompanija. Ostvarili smo rekordne prodajne rezultate na najvažnijim tržištima, a trend dvoznamenkastog rasta izvoza iz 2016. nastavlja se i u ovoj godini. Zahvaljujući pravovremenoj reakciji, krizu u Agrokoru za sada uspješno prevladavamo, što najbolje dokazuje ubrzanje našeg rasta na hrvatskom tržištu u ovoj godini. Trenutne izazove u novčanom tijeku uspijevamo premostiti uz snažnu podršku naših dobavljača koji su nam ključni i za proces restrukturiranja te stvaranja temelja za daljnji zajednički održivi rast. U idućem razdoblju širimo izvozne potencijale kako u regiji tako i izvan nje, izjavio je Ivan Artuković, član Uprave Francka.

Uz širenje na skandinavska tržišta, Franck je odnedavno svoje proizvode plasirao i na police trgovina iznimno potentnog tržišta Kuvajta te police 150 Walmartovih trgovina u SAD-u.

Potraživanja prema Agrokoru osigurana založnim pravom na Roto dinamic

Što se tiče financijske izloženosti prema Agrokoru, u Francku ističu da je rizik naplate potraživanja sveden na najmanju moguću mjeru, najviše zahvaljujući zasnivanju založnih prava u društvu Roto dinamic d.o.o.

Zahvaljujući odgovornom pristupu u upravljanju rizicima i uspješnom poslovanju izvan Agrokorovih prodajnih kanala, u Francku su uvjereni kako će uskoro amortizirati rizike povezane s krizom u Agrokoru.

U tom smjeru, Franck je pokrenuo financijsko i operativno restrukturiranje kako bi se što bolje prilagodio novonastalim okolnostima na tržištu. S obzirom na važnost brze reakcije i prilagodbe te daljnjeg jačanja prodajnih potencijala, kompanija je u ovome procesu angažirala vanjske savjetnike.