Francuski kozmetički brend L'Occitane kaže da će zadržati trgovine u Rusiji unatoč invaziji na Ukrajinu. Neki kupci kritizirali su L'Occitane zbog takve odluke i pozvali na bojkot brenda s više od 3085 maloprodajnih mjesta diljem svijeta, a koji je prošle godine ostvario prodaju u visini od 1,5 milijardi eura, odnosno 1,3 milijarde funti
S isporukom u Rusiju su prestali, ali se čini da im je web prodaja i dalje otvorena. Istodobno su stotine drugih međunarodnih brendova, koji uključuju L'Oreal i Estee Lauder, zatvorile svoje trgovine i obustavile online prodaju u Rusiji u znak prosvjeda protiv rata.
Kozmetička tvrtka koja ima toplice i trgovine u ruskim gradovima, uključujući Moskvu i Sankt Peterburg, kaže da ne može preuzeti 'rizik' zatvaranja svojih trgovina.
'U ovom trenutku ne možemo jamčiti da se naših 700 radnika u Rusiji neće suočiti s odmazdom ako prestanemo s radom u toj zemlji', rekla je glasnogovornica L'Occitanea za BBC.
Dodala je da su osobito zabrinuti za one zaposlenike koji imaju rođake u Ukrajini ili su ukrajinskog podrijetla.
'Istovremeno, čvrsto smo predani našim partnerima i njihovim zaposlenicima u Ukrajini', rekla je.
Tvrtka je priopćila da snažno osuđuje rusku 'neopravdanu i ničim izazvanu' invaziju te da je značajno smanjila poslovanje u Rusiji, suspendirajući svoje investicijske planove i sve isporuke u tu zemlju.
Odbili su komentirati jesu li nastavili s online prodajom u Rusiji i kakav bi utjecaj zaustavljanje isporuke imalo na njihove trgovine u Rusiji.
L'Occitane je jedna od brojnih tvrtki za koje je profesor Jeffrex Sonnenfeld s Fakulteta za menadžment Sveučilišta Yale naveo da još uvijek posluju u Rusiji.
Među njima su i francuski energetski div EDF, aviokompanija Emirates airline te kineski računalni brend Lenovo. Međutim puno veća grupa od oko 600 velikih kompanija povukla se iz Rusije ili suspendirala prodaju otkada je započela invazija na Ukrajinu, uključujući Starbucks, Coca Colu, Levi's i Apple.
Druga međunarodna prodajna mjesta koja su ostala otvorena u Rusiji rekla su da nisu u mogućnosti zatvoriti trgovine zbog složenih ugovora o franšizi koji ih sprječavaju da se povuku. Burger King i hotelske grupe Marriott i Accor su među tvrtkama koje su ograničene ovim aranžmanima, piše BBC.