prva reakcija

Glas poduzetnika: Novi paket mjera je dobar prvi korak, ali nije dovoljan, nije reformski i nije hrabar

08.09.2022 u 17:28

Bionic
Reading

Udruga Glas poduzetnika pozdravlja novi paket mjera, ali i ukazuje na to da on nije dovoljan, nije reformski i nije hrabar. Njihovo priopćenje prenosimo u cijelosti

'Predstavljene mjere samo su jedan (nadamo se početni) korak u pravom smjeru, pozdravljamo mjere za građanstvo, no iste su nedovoljne ukoliko dođe do otkaza ili zatvaranja poslovanja, te je potrebno omogućiti ograničavanje cijena energenata za poduzetnike, bez podjela i daljnje diskriminacije. Slijedom navedenog samo smo djelomično zadovoljni navedenim mjerama i predstavljenim novim tarifama za poduzetnike. Stoga tražimo od Vlade prestanak 30 godišnje diskriminacije i tarifu struje jednaku za sve, i kućanstva i javni sektor i poduzetnike.

Također smatramo da je potrebno hitno donošenje odluka za ograničavanje cijena plina, jer od 11/2021 poskupljenja su od 400 posto i više.

Tražimo dodatna porezna rasterećenja u poslovanju (smanjivanje PDV-a, smanjenje poreza na dohodak i doprinosa) kako bi se poduzetnicima oslobodio novac koji će se putem neoporezivih izdataka preliti zaposlenicima, te na taj način povećati plaće, no pozdravljamo povećanje nivoa poreznih olakšica.

“Paket Vladinih mjera ima svoje dobre i loše strane. Dobro je definiranje po prihvatljivoj cijeni cijene struje kućanstvima, javnom sektoru i jednom dijelu poduzetnika (manjim poduzetnicima), no loše je daljnje nastavljanje diskriminacije sa tarifama struje, gdje obitelji sa više djece plaćaju veću cijenu, gdje poduzetnici sa više zaposlenih i većom potrošnjom plaćaju veću cijenu itd.

Pozdravljamo mjere Vlade bazirane na povećavanju udjela obnovljivih izvora energije, o čemu govorimo praktički od osnutka UGP-a.

Andrej Plenković
  • Prijevoznici
  • Krediti i jamstva HBOR-a
  • Poljoprivrednici
  • Ribari
  • Neoporezivi primici
    +16
Paket pomoći Izvor: Cropix / Autor: Damjan Tadic

Dobro je također i povećanje poreznih olakšica, no smatram da je isto nedovoljno, i ne vidimo niti jedan razlog zašto se ne ide sa smanjivanjem poreza na dohodak, doprinosa i PDV-a, prvenstveno u uslužnim djelatnostima, kako bi došlo do povećanja i plaća i pokrivanja povećanih troškova uzrokovanih energetskom krizom, pogotovo u situaciji povećanog priliva sredstava u proračun. “ izjavio je Hrvoje Bujas, Predsjednik UGP.

Smatramo također da nije dobro zadirati u ograničavanje cijene namirnica, jer potencijalno može doći do nestašice nekih proizvoda, te predlažemo daljnja porezna rasterećenja kao reformsku i dugoročnu mjeru.

Što se tiče oporezivanja ekstraprofita za sve poduzetnike intencija Europske unije je da se to odnosi na proizvođače električne energije koji takve profite ostvaruju jer im cijena proizvodnje energije ne raste zbog korištenja jeftinijih ili obnovljivih sirovina. U svjetlu toga, vidimo da će glavni kandidati za oporezivanje ekstra profita u Hrvatskoj biti HEP i INA. Također ako se postavlja pitanje moralnosti, koliko je moralno da se oporezuje ekstra profit kompanija, a istovremeno je država za sve višestruko povećane cijene naplatila višestruko veći PDV?

Tržnica
  • Tržnica
  • Tržnica
  • dOLAC
  • dOLAC
  • dOLAC
    +3
Tržnica Izvor: Cropix / Autor: Duje Klaric / CROPIX

Nadalje, u ove cijene nije uračunat PDV, troškovi mrežarine, trošarine i distribucije, što znači da će realna cijena struje kako za građane, tako i za poduzetnike biti puno veća. Dobit HEP-a ne bi trebala biti korištena za "krpanje rupa" u državnom proračunu, nego reinvestirana u nove projekte obnovljivih izvora energije koji će u dugom roku doprinijeti energetskoj neovisnosti cijele zemlje.

Također, iz naše partnerske Udruge hrvatskih cestovnih prijevoznika kažu nam kako pozdravljaju najavljene potpore sektoru javnog prijevoza putnika. Činjenica je da je taj sektor pretrpio ogromne gubitke uslijed pandemije koronavirusa, međutim neprihvatljivo je ponovno ignoriranje sektora teretnog prijevoza. Cijena goriva predstavlja jedan od ključnih elemenata ukupne cijene prijevoza, te je i jedan od razloga zbog čega hrvatski prijevoznici tereta nisu konkurentni na svjetskom tržištu. Stoga i mi iz UGP-a inzistiramo na dopuni predloženih mjera na način da se omoguće i potpore za sektor javnog prijevoza tereta, kao i prijevoza svih putnika autobusima', priopćio je Glas poduzetnika.