Švedski lanac trgovina odjećom Hennes & Mauritz (H&M) izvijestio je u četvrtak o stagnaciji tromjesečne dobiti na godišnjoj razini pod pritiskom jakog dolara a za iduću godinu najavljuju nove internetske trgovine u devet zemalja, uključujući Hrvatsku.
U tromjesečnom razdoblju do kraja kolovoza H&M-ova dobit nakon poreza iznosila je 5,31 milijardu švedskih kruna (563 milijuna eura).
Prihodi bez PDV-a poskočili su 19 posto, na 46,02 milijarde kruna. Iskazani u lokalnoj valuti uvećani su 11 posto.
Bruto marža kliznula je s 58,3 na 55,9 posto.
Na tromjesečnu je dobit nepovoljno utjecao jaki dolar koji je povećao troškove nabave, tumači izvršni direktor Karl-Johan Persson.
Prodajni je pak rezultat u trećem tromjesečju bio dobar iako su u kolovozu na njega nepovoljno utjecale neuobičajeno visoke temperature na mnogim velikim tržištima H&M-a u Europi, napominje Persson.
"Kada se vrijeme u rujnu normaliziralo, prodaja je ponovo poskočila", istaknuo je Persson u poslovnom izvješću.
U kolovozu je kompanija zabilježila 1-postotni rast prodaje a u sažetku za rujan navode da im je prodaja uključujući PDV od 1. do 22. rujna porasla 12 posto u lokalnoj valuti.
Za jesen Persson je najavio otvaranje internetskih trgovina u Švicarskoj i Rusiji a od iduće godine i u dodatnih devet zemalja, uključujući Hrvatsku, Sloveniju, Grčku, Estoniju, Latviju, Litvu, Luksemburg, Irsku i Japan.
Do kraja ove godine planiraju otvoriti i dodatnih 240 fizičkih trgovina, a među novim tržištima izdvajaju Indiju i Južnoafričku Republiku.
Na kraju kolovoza grupa je imala ukupno 3.675 trgovina, u odnosu na 3.341 koliko ih je imala na kraju istog prošlogodišnjeg mjeseca.