Švedski lanac trgovina odjećom Hennes & Mauritz (H&M) izvijestio je u petak da je zbog pandemije koronavirusa drugo fiskalno tromjesečje zaključio s velikim neto gubitkom i upola nižim prihodima
U tromjesečnom razdoblju zaključno sa svibnjem kompanija je poslovala s neto gubitkom od 4,99 milijardi švedskih kruna (534 milijuna dolara). U istom prošlogodišnjem razdoblju H&M je zabilježio neto dobit od 4,5 milijardi kruna.
"Više od oko 80 posto naših prodavaonica bilo je zatvoreno u drugom tromjesečju, a na tržištima na kojima su bile otvorene potražnja je znatno umanjena", objašnjava izvršna direktorica kompanije Helena Helmersson.
Iskazani u lokalnim valutama, prihodi su prepolovljeni, na 28,6 milijardi kruna.
Na vodećim tržištima prodaja je znatno pala, a najviše u SAD-u, za 71 posto. Slijedi Njemačka sa 42-postotnim padom, te Kina gdje je prodaja smanjena 28 posto.
Svijetla točka bila je internetska prodaja koja je poskočila gotovo za trećinu, mjereno u lokalnim valutama. U grupi navode da je u promatranom razdoblju bilo otvoreno 48 internetskih trgovina, od ukupno 51.
"Jasno je da će nagle promjene u ponašanju kupaca uzrokovane pandemijom dodatno ubrzati digitalizaciju maloprodaje odjeće", konstatira Helmersson.
Pad prodaje nastavljen je i u lipnju, izvijestili su iz H&M-a, dodajući da je do 24. lipnja prodaja mjerena lokalnim valutama pala za četvrtinu.
Navode da je još uvijek zatvoreno 350 njihovih trgovina. Ukupno je H&M na kraju svibnja imao 5.058 prodajnih mjesta na 74 tržišta diljem svijeta, uključujući franšize.