Nizozemski pivar Heineken, vlasnik bivše Karlovačke pivovare izvijestio je u srijedu o snažnom padu dobiti i prihoda u 2020. godini, najavljujući spori oporavak od posljedica pandemije koronavirusa u 2021. i ukidanje oko 8.000 radnih mjesta radi smanjenja troškova. Neto prihodi drugog proizvođača piva u svijetu pali su u pandemijskoj godini 12 posto, na 19,7 milijardi eura.
Operativna dobit potonula je 35,6 posto, na 2,4 milijarde eura. Neto dobit gotovo je prepolovljena, na 1,1 milijardu eura.
Konsolidirani obujam prodaje piva pao je 8,1 posto, uz negativan utjecaj obnovljenih koronaograničenja na rezultate u četvrtom tromjesečju, posebno u Europi, gdje su zatvoreni ugostiteljski objekti.
Izvršni direktor Dolft Van den Brink oprezan je u prognozama, iako smatra da će programi cijepljenja protiv covida u Europi, Sjevernoj Americi i nekim razvijenijim azijskim zemljama omogućiti povratak u normalu, nakon teške 2020. godine.
“Mi smo globalna tvrtka ... Tek kad cijeli svijet bude cijepljen do određene mjere, možemo reći da smo se izvukli", tumači De Brink.
Kompanija želi do 2023. uštedjeti dvije milijarde eura reorganizacijom, smanjenjem asortimana i učinkovitijom potrošnjom.
Pregledom poslovanja utvrđeno je da kompanija bi trebala ukinuti oko 8.000 radnih mjesta ili devet posto radne snage na kraju 2019., što će značiti 420 milijuna troškova. Troškovi zaposlenih trebali bi se otkazima smanjiti oko 350 milijuna eura.
Kompanija se namjerava fokusirati na jačanje premium marki, poput Heinekena i bezalkoholnog lagera. Cilj joj je također da postane najbolji digitalno povezani pivar koji će potrošačima nuditi pivo putem interneta.
Očekuju da će se uvjeti na tržištu postupno poboljšati ove i, nešto izraženije, iduće godine, poduporti sporim oporavkom barova i restorana u Europi. Očekuju da će im prihodi, operativna dobit i marža ove godine biti niži nego u 2019.