Japanski proizvođač automobila Honda planira do 2022. godine zatvoriti svoju jedinu tvornicu u Britaniji i tako ukinuti 3.500 radnih mjesta, što je s približavanjem brexita još jedan u nizu udaraca automobilskoj industriji Ujedinjenog Kraljevstva
Japanska kompanija prošle godine je u tvornici automobila Swindon proizvela 160.000 Honda Civica, od čega je otprilike 90 posto izvezeno u EU.
Honda je jutros potvrdila te planove, o kojima su britanski mediji pisali već sinoć, nakon što je član parlamenta Justin Tomlinson izjavio kako je razgovarao s predstavnicima Honde, koji su kazali da se o tome konzultiraju s "osobljem”.
„Ne očekuje se gubitak nijednog radnog mjesta, niti promjene u proizvodnji do 2021. godine”, rekao je Tomlinson.
Katsushi Inoue, predsjednik Honde u Europi, poručio je u utorak ujutro: "U svjetlu promjena bez presedana koje utječu na našu industriju, od vitalne je važnosti da ubrzamo našu strategiju elektrifikacije i u skladu s tim restrukturiramo globalne operacije”.
"Kao rezultat toga, morali smo donijeti ovu tešku odluku da se konzultiramo s našom radnom snagom o tome kako bismo mogli pripremiti našu proizvodnu mrežu za budućnost", poručio je Inoue u priopćenju.
Sindikat The Unite priopćio je da će takav potez Honde predstavljati „razorni udarac”.
„Automobilska industrija u UK-u u posljednja dva desetljeća bila je dragulj u kruni sektora proizvodnje i sada je dovedena na tako nisku razinu zbog kaotične brexitovske nesigurnosti, kreirane rigidnim pristupom koji je usvojila premijerka Theresa May”, rekao je Des Quinn iz sdinkata Unite.
Osim što će prouzročiti ozbiljne posljedice radnicima i njihovim obiteljima, „također će utjecati na tisuće radnih mjesta u produženom lancu opskrbe u cijeloj zemlji”, dodao je.
Glasnogovornik premijerke Therese May poručio je kako je jedino ispravno da se prije ikakvih komentara pričeka dok kompanija ne porazgovara sa svojim radnicima.
U svom tweetu Tomlinson je kazao da Honda temelji takvu odluku na globalnim trendovima, a ne na brexitu te da će se cijela proizvodnja za europsko tržište konsolidirati u Japanu 2021. godine.
Automobilska industrija općenito se suočava s padom potražnje u Kini i sve slabijom prodajom dizelskih vozila, a Hondina tvornica u Swindonu proizvodi i VTEC turbo benzinske, ali i dizelske i-DTEC motore.
Neki mediji, međutim, navode da je jedan od faktora koji je doprinio odluci Honde da se povuče iz Britanije i Brexit, jer je taj proizvođač automobila zabrinut zbog mogućeg uvođenja carina nakon što Britanija napusti EU.
Konkurentski japanski proizvođač automobila Nissan početkom mjeseca naveo je brexit kao jedan od razlog za otkazivanja planirane izgradnje njihovog X-Trail terenskog vozila u Sunderlandu. Toyota i Jaguar Land Rover su također izrazili zabrinutost oko rizika od brexita bez dogovora s EU-om u sljedećim mjesecima. Prošlog tjedna, Ford je upozorio da bi odlazak iz EU bez dogovora bio „katastrofalan”.