Istraživanje Hrvatske gospodarske komore (HGK) pokazalo je veliko povjerenje potrošača u domaće proizvode kao i to da većina mladih, odnosno generacija Z - bira domaće, izvijestili su u utorak iz HGK-a
Za znakove kvalitete HGK 'Izvorno hrvatsko' i 'Hrvatska kvaliteta' čulo je 98,6 posto ispitanika, a 84,4 posto smatra da su proizvodi i usluge - nositelja tih znakova, kvalitetniji od istih proizvoda/usluga koji nisu nositelji, pokazalo je istraživanje o prepoznatljivosti znakova kvalitete HGK među potrošačima koje je proveo Odjel za upravljanje kvalitetom HGK-a.
Velika većina ispitanika daje prednost proizvodima i uslugama sa znakovima kvalitete, a tek 3,1 posto ne obraća pozornost na takve proizvode i usluge. Ako kupac bira unutar istog cjenovnog ranga, 95,7 posto odlučuje se za domaće.
Proizvode sa znakovima kvalitete HGK-a, prijateljima, poznanicima i članovima obitelji preporučilo bi 94,8 posto sudionika istraživanja, pokazalo je istraživanje.
Iz HGK-a navode kako se kroz nacionalnu akciju Kupujmo hrvatsko promoviraju kvalitetni hrvatski proizvodi i brendovi s ciljem senzibiliziranja javnosti o važnosti kupnje domaćih proizvoda, kao i što to znači za razvoj cijelog gospodarstva.
Izgradnja potrošačkog domoljublja
Predsjednik HGK-a Luka Burilović je kazao kako je Kupujmo hrvatsko najprepoznatljivija nacionalna kampanja HGK koja više od četvrt stoljeća osvješćuje potrošače o važnosti kupnje domaćih proizvoda.
Ovogodišnju kampanju, kako je rekao, karakterizira svježi i mladenački ton kojim se žele privući najmlađi potrošači, pripadnici generacije Z i prenijeti poruka da se zajedničkim djelovanjem mogu učiniti velike stvari.
'I svega nekoliko eura potrošenih na kupnju proizvoda domaćeg porijekla čine razliku i stvaraju multiplikativni učinak kada ovaj obrazac slijedi veliki broj potrošača', istaknuo je Burilović napominjući kako je izgradnja potrošačkog domoljublja i jačanje svijesti o prisutnosti i kvaliteti hrvatskih proizvoda i usluga jedna od trajnih zadaća HGK-a.
Generacija Z voli domaće
HGK je u suradnji sa zagrebačkim Ekonomskim fakultetom provela i istraživanje potrošnje i odabira proizvoda generacije Z (ljudi rođeni između 1995. i 2010. godine) koje je pokazalo da je za 71,96 posto ispitanika uz cijenu najvažniji kriterij za kupnju prehrambenog proizvoda to da je proizvod domaći.
Na listi prioriteta, visoko je kontrolirano porijeklo proizvoda (52,41 posto) te sastav proizvoda i sadržaj konzervansa i drugih aditiva (50,13 posto), što potvrđuje da mladi vode brigu i o kvaliteti i o koristi za zdravlje kod kupovine hrane.
Iz HGK-a su poručili kako je ključna poruka akcije Kupujmo hrvatsko da poticanju potrošnje i očuvanja domaće proizvodnje može doprinijeti svatko, što je posebno važno u nadolazećem razdoblju, rezerviranom za blagdansko darivanje.