ususret ferragostu

Hrvatska u talijanskom Vogueu i Cosmopolitanu, a po mišljenju Skyscannera 'pobjednici' smo svjetskog nogometnog prvenstva

01.08.2018 u 13:15

Bionic
Reading

Italija za hrvatski turistički sektor predstavlja jedno od najvažnijih emitivnih tržišta sa kojeg smo samo u prošloj godini ostvarili više od milijun dolazaka. Ususret Ferragostu Hrvatska je u fokusu većine talijanskih medija koji ističu kako je naša zemlja sačuvala svoju autentičnost, ambijentalnost i tradicionalan način života te da obiluje kvalitetnom eno-gastronomijom, ali i vrlo atraktivnom festivalskom ponudom prigodnom za mlade talijanske goste.

'U dosadašnjem dijelu godine s talijanskog tržišta ostvarili smo preko 450 tisuća dolazaka te više od 1,7 milijuna noćenja. Najintenzivniji promet s ovog tržišta tek nam slijedi te smo proaktivnim pristupom i promišljenim PR i marketinškim aktivnostima animirali potencijalne talijanske turiste da odaberu upravo hrvatske destinacije za svoje odredište. Puno se radilo posljednjih godinu dana putem društvenih mreža, ali i posebnih prezentacija kojima smo uspješno doprijeli do mlađe talijanske populacije', poručio je direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić nadodavši kako je sve bolja prometna povezanost Italije i Hrvatske poticajni čimbenik rasta turističkog prometa s ovog tržišta.

Popularnost Hrvatske među Talijanima dokazuju brojne objave u najpopularnijim talijanskim medijima. Turistički časopis „Marco Polo“ posvetio je svoju naslovnicu Primoštenu te Šibensko-kninskoj i Zadarskoj županiji, dok je „Caravan e Camper“ objavio naslovnicu i tekst „Povratak u Dubrovnik“ u kojem se opisuje turistička ponuda grada. „La stampa“ ističe kako Hrvatska nije samo sunce i more te da osim bogate prirodne i kulturne baštine nudi popularne glazbene festivale, a o Hrvatskoj i Visu pisao je i omiljeni talijanski „Vogue“.

„Cosmopolitan“ je istraživao naše plaže, odnosno deset mjesta gdje je u Hrvatskoj moguće pronaći raj. Poznati turistički časopis „Bel Europa“ objavio je poseban prilog o Hrvatskoj, a naslovnicu krasi otok Vis. Magazin koji broji više od 450.000 čitatelja posebno je istaknuo važnost hrvatske tradicije i kulture. Hrvatski svjetionik Porer osvanuo je na naslovnici „DOVE“ u sklopu kojega je objavljena reportaža o Lošinju, Braču, Hvaru, Korčuli i Mljetu te svjetionicima Porer i Veli Rat.

'Talijanski mediji veliki su ljubitelji i prijatelji Hrvatske te vrlo rado pišu o našim destinacijama i turističkoj ponudi. Posebice nas veseli značajan rast interesa ključnih talijanskih blogera i influensera koji imaju velik broj pratitelja i koji žele posjetiti Hrvatsku. Upravo će nam takav vid suradnje biti u još jačem fokusu prilikom planiranja aktivnosti za 2019. godinu', naglasila je Viviana Vukelić, direktorica Predstavništva HTZ-a u Italiji.

Zanimljivo je da je talijanska tražilica putovanja Skyscanner.it u tjednu finala Svjetskog nogometnog prvenstva analizirala rezultate pretraživanja letova iz Italije prema zemljama koje su igrale u završnici ovogodišnjeg prvenstva, Hrvatskoj, Francuskoj, Belgiji i Engleskoj. Cilj statistike, koji je uzeo u obzir i Rusiju, zemlju domaćina svjetskog prvenstva, bio je saznati 'pobjednika' u izboru talijanskih putnika.

Gradovi koji su u pretraživanju imali veliki porast su Zagreb, Pula, Split, Zadar i Dubrovnik. S ukupno pet od deset gradova u tablici pretraživanja Hrvatska je, po mišljenju korisnika talijanskog portala Skyscanner, „pobjednica“ svjetskog nogometnog prvenstva. Inače, Skyscanner je vodeća svjetska tražilica koja nudi besplatnu uslugu pretraživanja i usporedbe letova, hotela i iznajmljivanja automobila. Osnovana je 2003. godine, dostupna je na 30 jezika, a svaki mjesec, putem nje, više od 70 milijuna ljudi planira svoje putovanje.

Banj, Šibenik (Hrvoje Jelavić, PIXSELL)
  • Banje, Dubrovnik (Grgo Jelavić, PIXSELL)
  • Bonj, Hvar (Dalibor Urukalović, 24 sata, PIXSELL)
  • Buža, Dubrovnik (Mateo Rilović, CROPIX)
  • Dražica, Biograd (Andrija Lučić, CROPIX)
  • Kraljičina plaža, Nin (Luka Gerlanc, CROPIX)
    +16
Najljepše plaže Dalmacije Izvor: Cropix / Autor: CROPIX, PIXSELL, Youtube, Wikimedia Commons

Prema udjelima u ukupnom dosadašnjem prometu, kada je riječ o tržištu Italije, dominirala je Istra s 47% talijanskih noćenja, a potom slijedi Kvarner s udjelom od 26% te Zadarska županija s udjelom od 6%. Omiljene destinacije Talijana su Rovinj, Medulin, Poreč, Mali Lošinj, Novalja, Umag, Pula i Cres. Većina Talijana, 74% naše je destinacije posjetila u individualnoj organizaciji. Talijani su iznadprosječno skloni putovanjima u Hrvatsku tijekom samog vrhunca turističke godine, čak 61% dolazaka te 73% noćenja Talijana bilježimo tijekom srpnja i kolovoza.