Hrvatski Telekom (HT), predvodnik digitalizacije i digitalne transformacije u Hrvatskoj, pokrenuo je u ponedjeljak najveći IT projekt u Hrvatskoj koji će rezultirati sveobuhvatnom poslovnom IT transformacijom kompanije. Primarni cilj projekta je podizanje standarda kvalitete usluga i korisničkog iskustva na novu, višu razinu. U taj projekt, koji će trajati oko tri godine, HT će investirati ukupno 710 milijuna kuna, 210 milijuna kuna vanjskim dobavljačima te 500 milijuna kuna interno
Projekt su predstavili Davor Tomašković, predsjednik Uprave HT-a, Boris Drilo, član Uprave i glavni direktor za tehniku i IT, te Boris Batelić, član Uprave i glavni direktor za korisničko iskustvo. Implementaciju projekta svojim će rješenjima i iskustvom podržati renomirani partneri: IBM, Netcracker, Comarch Technologies i Atos te podizvođači HT-a, tvrtke Neos, Croz, Multicom i Zira.
'U Strategiji HT-a 2020 zacrtali smo da 2020. godine budemo lider na regionalnom tržištu telekomunikacija i digitalnih usluga, kojeg karakteriziraju najbolja mreža i najbolje korisničko iskustvo. Poslovna IT transformacija jedan je od ključnih pokretača za ostvarenje tih ciljeva. Kvalitetu naše usluge i korisničko iskustvo podižemo na novu razinu i u tom dijelu ćemo postaviti novi standard na tržištu', izjavio je Tomašković.
'Ovaj program optimizacijom internih procesa osigurava fantastično korisničko iskustvo. Ovo je najveća investicija u Hrvatskoj i u regiji. Da bismo to uspjeli, odabrali smo strateške partnere sa svjetskom reputacijom, a na projektu će raditi i više od 500 stručnjaka iz HT-a', zaključio je Tomašković.
Drilo je opisao detalje projekta, tj. poručio korisnicima što njime konkretno dobivaju:
'Ovo je jedna od ključnih stvari za budućnost HT-a. U proteklih nekoliko godina počeli smo s ključnim transformacijama. Prvo smo napravili IP transformaciju fiksnih linija, počeli smo ulagati i u našu pristupnu mrežu te smo značajno povećali brzine pristupa internetu, dok je treća baza transformacija IT sustava. Radimo na potpunoj promjeni svih ključnih IT sustava unutar jednog telekom operatora, a prijeći ćemo na potpuno konvergentnu IT arhitekturu', rekao je Drilo.
Temeljni sustavi koji će transformirati su CRM, koji je zapravo mozak interakcije s klijentima, potom sustav za narudžbu, sustav za naplatu te sustav operativne podrške korisnicima.
'U prošlosti su ti sustavi bili fragmentirani, što je proizvodilo negativne efekte za naše korisnike, a transformacijom eliminiramo dosta problema te dovodimo do toga da imamo jedinstven pogled na korisnika. Ovo je iskorak u digitalizaciji kompanije, a puno toga je već vidljivo kroz naše web sučelje i online interakciju s klijentima. Na kraju ovog procesa stupanj digitalizacije HT-a će se povećati dva puta i svi procesi koji se mogu digitalizirati bit će digitalizirani', rekao je Drilo.
Boris Batelić, član Uprave za korisničko iskustvo, rekao je kako se sam program sastoji od dva dijela:
'Prvi je kompletna transformacija IT-a, a drugi je potpuna transformacija HT-a. Prvi problem naše industrije je kompleksnost. Svaki naš zaposlenik proći će kroz redizajn procesa u kompaniji. Reducirat ćemo broj samih procesa i podići razinu automatizacije. Korisnik će biti u centru svakog procesa. Drugi cilj je pojednostaviti odnos s korisnicima kroz jasan i jednostavan portfelj. Kad to riješimo, možemo sto posto iskoristiti prednosti koje ćemo dobiti najmodernijim IT sustavom.'
IBM će u HT-u implementirati sustav za upravljanje odnosa s korisnicima Oracle Siebel, posebno prilagođen telekomunikacijskoj industriji.
'S HT-om ćemo surađivati na implementaciji novog, naprednog sustava za upravljanje odnosa s korisnicima. On će omogućiti još bržu i proaktivniju reakciju prema korisnicima, rješavanje korisničkih zahtjeva u manje koraka te kvalitetno predviđanje njihovih potreba. Rezultat će biti poboljšavanje zadovoljstva i korisnika i zaposlenika', rekla je Dragica Boca, potpredsjednica IBM globalnih poslovnih usluga.
Tvrtka Comarch Technologies implementirat će sustav za podršku poslovanju, čiji je cilj pojednostaviti i ubrzati proces isporuke usluga neovisno o tehnologiji, zamijeniti sustav za isporuku usluga i otklon grešaka te konsolidirati i nadograditi sustave koji upravljaju imovinom.
'Drago mi je da nas je HT odabrao kao partnere u implementaciji sustava za podršku poslovanju. Ovaj projekt je zbog svoje veličine i kompleksnosti iznimno ambiciozan i postavit će nove standarde na tržištu', rekao je Mariusz Lasek, predsjednik Uprave Comarch Tehnologiesa.
U projektu će sudjelovati i tvrtka Netcracker, čiji je potpredsjednik Jürgen Reinhardt zaključio: 'HT i Netcracker blisko surađuju kako bi osigurali HT-u temeljnu platformu za konvergentne ponude i pakete kroz različite tržišne segmente. HT-ova ponuda konvergentnih fiksnih i mobilnih usluga korisnicima će omogućiti još veću fleksibilnost i izbor načina na koji plaćaju svoje usluge.'