Prošli je tjedan i službeno objavljeno da je hotel Le Meridien Lav promijenio vlasnika. Premda su prije dvije godine dosadašnji vlasnici, tvrtke Eurodom i Bošnjak grupa, pokrenule prodaju, to se nije realiziralo, pa je Hypo Alpe-Adria banka odlučila realizirati svoja založbena prava na hotel Le Meridien Lav
Založbeno pravo je posljedica hipoteka koje su tvrtke Eurodom i Bošnjak grupa stavile na luksuzni hotel najviše kategorije u Podstrani kraj Splita. Taj epilog zapravo i nije bio iznenađenje, hotel unatoč brojnim nagradama i dokazanoj kvaliteti nije poslovao s dobiti i posljednji zabilježeni minus iz 2011. godine iznosi 30,7 milijuna kuna.
Pitali smo generalnog direktora Arnouda Zaalberga, koji od kolovoza prošle godine u ime tvrtke Starwood Hotels & Resorts vodi Le Meridien Lav, što za njih znači promjena vlasnika i hoće li to imati utjecaj na nastavak poslovanja. Zaalberg nam je odgovorio da zapravo nekih bitnih promjena neće biti.
'Starwood Hotels & Resorts i nadalje će hotel Le Meridien Lav, Split voditi pod brandom Le Meridien. Postojeći poslovni odnosi s klijentima, suradnicima, dobavljačima ili partnerima ostat će nepromijenjeni. Ovaj resort nastavit će kao i do sada pružati gostima iz čitave Hrvatske i čitavoga svijeta jedinstvene usluge, po kojima je i poznat', kratko nam je odgovorio generalni direktor Zaalberg.
Sada je vlasnik hotela Hypo banka i pravo je pitanje kako će se to odraziti na budućnost najvećeg splitskog hotela i na splitski turizam općenito. Podsjetimo da je najveći problem skupih turističkih investicija u Dalmaciji nedovoljna iskorištenost kapaciteta, odnosno kratka turistička sezona. Produženje sezone je, između ostalog, limitirano i prometnom izoliranosti Splita zbog nedostatka direktnih letova izvan sezone. Prije tri godine su udruženi dalmatinski hotelijeri pokušali napraviti dogovor sa splitskim aerodromom i nacionalnim avioprijevoznikom o sufinanciranju i suradnji izvan sezone, ali se od toga jednostrano odustalo. Tvrtka Croatia Airlines nije našla svoj interes i nakon probnih mjesec dana prekinula je suradnju.
Kako trenutno stoje stvari, može se očekivati da će još neki hoteli u Dalmaciji, prije svih budući Marjan Hilton, postati vlasništvo banaka, pa se možda u budućnosti od novih vlasnika mogu očekivati nove slične inicijative u cilju produženja sezone koje bi rezultirale povećanjem dobiti hotela. Najveća šansa se pritom vidi u segmentu razvoja kongresnog i zdravstvenog turizma, što podrazumijeva rješenje problema prometne izoliranosti Splita izvan sezone. Imaju li banke kapaciteta i interesa da potaknu takav scenarij, možda doznamo već ove jeseni.