Odbor za unutrašnje tržište i zaštitu potrošača Europskog parlamenta izglasao je prijedlog hrvatske eurozastupnice Biljane Borzan o Uredbi o prekograničnoj dostavi paketa. Njome se žele otkloniti prepreke za daljnji razvoj online trgovine, a cilj joj je povećanje transparentnosti tržišta dostave u EU te pojeftinjenje cijena za krajnje korisnike. Učinci Uredbe će se evaluirati svake tri godine kako bi u slučaju izostanka smanjenja cijena dostave bile poduzete dodatne mjere
'Svaki dan u EU se dostavi oko 11 milijuna paketa, što je oko četiri milijarde paketa godišnje. Tržište čini jedan posto BDP-a EU-a. Međutim tržište dostave je neregulirano, što dovodi do netransparentnosti cijena, a neke poštanske operatere i grupe potrošača stavlja u izrazito nepovoljnu poziciju', kazala je Biljana Borzan.
Online kupovina je sektor koji raste i na godišnjoj razini vrijedi oko 400 milijardi eura. Prema istraživanjima Europske komisije, povećanje online trgovine s trenutačnih pet na 15 posto značilo bi siguran rast BDP-a na razini Unije za 1,7 posto.
'Cijena dostave u jednom smjeru nerijetko je nekoliko puta skuplja nego za istu udaljenost u obrnutom. Uz to, prekogranična dostava u manje države članice u pravilu je bar dvostruko viša nego u veće. Više od 30 posto hrvatskih građana kupuje online, i to više nego jednom mjesečno. Hrvatski građani koji kupuju preko interneta nisu ravnopravni s drugim kupcima u EU. Imamo razlike u cijeni dostave ili situacije kada uopće nema dostave u Hrvatsku', dodaje ova europarlamentarka.
Proces pregovaranja o Uredbi, ističe Borzan u svojem priopćenju, bio je izrazito težak, a puno zastupnika pod pritiskom velikih poštanskih operatera iz svojih država.