Iako se naizgled čini da se ni igla više ne bi mogla ugurati na tržište maloprodaje, svi trgovački lanci koji su prisutni u Hrvatskoj u potrazi su za novim prodajnim kvadratima. Prema posljednjim državnim statistikama, kod nas je otvoreno 31.100 prodavaonica s ukupnom prodajnom površinom od 4,5 milijuna četvornih metara. Hrvatske prodavaonice prosječno se prostiru na 143,5 kvadrata, a na 136 stanovnika dolazi jedna od njih
Dok novi prodajni kvadrati bujaju na području četiri županije, Zagrebačke, Splitsko-dalmatinske, Osječko-baranjske, Primorsko-goranske te u Gradu Zagrebu, jer je u njima smještena gotovo polovica prodajnih kapaciteta odnosno 49 posto prodavaonica i 55 posto njihovih prodajnih površina, u Ličko-senjskoj, Požeško-slavonskoj, Virovitičko-podravskoj, Bjelovarsko-bilogorskoj i Koprivničko-križevačkoj ih je najmanje.
Takve trendove pokušavaju promijeniti u križevačkom KTC-u, tvrtki koja se nalazi u vlasništvu obitelji Katavić. Na hrvatskom tržištu prisutni su 24 godine, a svoje prodavaonice su za to vrijeme proširili na 23 grada. Uz super i hipermarkete, u njihovu su vlasništvu dva trgovačka centra, poljoprivredne ljekarne, ali i vrtni centar te 10 benzinskih postaja.
'Ove godine planiramo otvorenje još dva supermarketa, u Grubišnom Polju i Petrinji, a investicije su vrijedne oko 22,5 milijuna kuna', ističe Melanija Zorko, izvršna direktorica za marketing KTC-a, tvrtke koja zapošljava 1.266 radnika.
Spar Hrvatska ove godine obilježava prvih deset godina poslovanja kod nas, a nove hipermarkete otvorio je u Puli i Splitu te supermarkete u Kastvu i Stenjevcu. Time su svoju mrežu zaokružili na 18 hipermarketa i 37 supermarketa. Prošle godine investicije u razvoj, odgovaraju za tportal, iznosile su im oko 40 milijuna eura, a toliko se otprilike kreću i ove.
'Što se tiče planova za sljedeću godinu, ne bismo htjeli špekulirati, ali bismo svakako željeli nastaviti u okviru ovih investicija', odgovara Nives Fett iz Odnosa s javnošću Spara Hrvatske.
Nešto ranije ove godine u razgovoru za hrvatske medije predsjednik Uprave Spara Hrvatska Helmut Fenzl najavio je promjene u konceptu tijekom novih razvojnih faza u kojima će se okrenuti kupovini zemljišta i izgradnji vlastitih objekata jer su do sada uglavnom ulazili u zakup, a fokusirat će se na priobalje i otoke.
Metro Cash & Carryu Hrvatskoj broji 41.796 prodajnih kvadrata raspršenih u devet veleprodajnih centara u Zagrebu, Rijeci, Splitu, Zadru, Varaždinu, Poreču, Puli i drive-in u Dubrovniku. Tijekom financijske 2015./2016. godine, koja obuhvaća razdoblje od 1. listopada prošle do 30. rujna ove godine, u unapređenje prodajne mreže na hrvatskom tržištu investirano je ukupno 80 milijuna kuna.
'Strateški razvojni plan tvrtke na globalnoj i lokalnoj razini fokusiran je na osnaživanje postojećih distribucijsko-prodajnih kanala te na prilagođavanje poslovanja kupcima. Investiranje u razvoj poslovanja u Hrvatskoj stoga je usmjereno i na razvoj inovativnih usluga i rješenja za profesionalne kupce. Uz jačanje distribucije, jedan od prioriteta tvrtke Metro Hrvatska je prilagođavanje veleprodajnih centara potrebama lokalnih kupaca', odgovara za tportal Nika Blažević, specijalistica komunikacija Metroa Hrvatska.
Zbog toga su oni ovoga travnja, objašnjavaju u Metrou, preselili i veleprodajni centar iz Dugopolja u Kaštel Sućurac, pa kupci iz Splitsko-dalmatinske županije i njegove okolice imaju unaprijeđenu uslugu na dostupnijoj lokaciji.
'Splitski centar jedini je naš centar u Hrvatskoj koji kupcima nudi novi koncept dostave proizvoda i prijevoza smrznutih namirnica te usluge savjetovanja sommeliera, gastronomskog specijalista i kuhara. Zahvaljujući digitalnim inovacijama i uslugama savjetovanja, ovaj se Metro ubraja među naše najmodernije veleprodajne centre u svijetu', kaže Blažević.
Najveći trgovački lanac u Hrvatskoj, Konzum, raspolaže s više od 700 prodavaonica i konstantno ulaže u uređenje svojih prodajnih prostora, razvoj novih tehnologija te poboljšanje procesa. Nakon velikih prošlogodišnjih ulaganja u nove prodajne prostore ove godine fokusirali su se na unapređenje postojeće mreže.
Tako su od početka godine u cijelosti preuredili deset postojećih prodavaonica i pokrenuli nekoliko inovativnih projekata u prodajnoj mreži. U ovoj godini planirano je otvorenje deset novih lokacija, s preko 6500 četvornih metara novih površina, a među zadnjim novootvorenim trgovinama ona je na zagrebačkoj Kajzerici.
Iz Konzuma poručuju kako će i dalje nastaviti s ulaganjem u informatizaciju te razvoj online trgovine Konzum Klik, u kojoj je dostupno više od 11.000 artikala uz cijene koje vrijede i u njihovim prodavaonicama Super Konzum.
U Billi Hrvatska planiraju daljnje širenje na hrvatskom tržištu, ali za sada nisu otkrili svoje planove za narednu godinu. O tome ne govore ni iz Lidla, a planove ne otkrivaju ni Kaufland, kao ni riječke Plodine