U subotu započinje jednotjedni bojkot Konzuma. Odlučili su tako građani u anketi koju je provela platforma 'Halo, inspektore!'. Iz tog trgovačkog lanca kratko su nam komentirali situaciju u kojoj se poziva na izbjegavanje kupnje u njihovim trgovinama
U petak je započeo drugi opći bojkot kupnje svih proizvoda i usluga u Hrvatskoj. Na poziv platforme 'Halo, inspektore!', građani bi opet trebali izbjegavati trgovine, kafiće i druge djelatnosti.
No umjesto tri trgovačka lanca i tri proizvoda, u kojima i koje bi se prestalo kupovati tjedan dana, iz ove potrošačke inicijative odlučili su pojednostaviti situaciju te građanima prepustiti odluku o tome koji će trgovački lanac bojkotirati sljedećih tjedan dana.
Anketom odabran Konzum
Tako od subote kreće jednotjedni bojkot Konzuma, zahvaljujući anketi u kojoj je zabilježeno 211.638 glasova 144.732 glasača. Za bojkot tog lanca bilo je 31,7 posto glasača, a slijede Plodine s 29,1 posto i Studenac sa 6,87 posto.
'Na osnovi svega što su nam potrošači poručivali, da pokušamo pojednostaviti bojkote, idemo na shemu 'svaki tjedan, lanac jedan', počevši od subote. U ponoć ćemo zaključiti anketu i objaviti koji trgovački lanac će biti bojkotiran. Pojednostavit ćemo bojkot i poslat ćemo poruku svima: 'Svi ćete doći na red, ali netko mora biti prvi", rekao je u srijedu koordinator platforme 'Halo, inspektore!' Josip Kelemen.
Sniženje od 10 do 30 posto
Iz Konzuma su se oglasili povodom najavljenog jednotjednog bojkota. Poručili su da je njihov komentar na bojkot akcija u kojoj su odlučili ograničiti cijene dodatnih 250 proizvoda, povrh onih 70, čije je cijene ograničila Vlada. Komentara o potencijalnim učincima na poslovanje nisu imali.
Podsjetimo, Konzum je ograničio cijene od 1. veljače do 1. lipnja ove godine. Za to vrijeme, uvjeravaju, proizvodi mogu biti samo jeftiniji. Prosječno sniženje iznosi oko 10 posto, a na pojedinim proizvodima i više od 30 posto. Cijena se zaključava i snižava mliječnim, pekarskim i smrznutim proizvodima, delikatesama, konzerviranoj hrani, pićima i higijenskim proizvodima. Cijeli popis proizvoda moguće je vidjeti na internetskoj stranici Konzuma.
'Razumijemo da su kupci svoju zabrinutost zbog rasta cijena u cijelom lancu nabave prije svega usmjerili na maloprodaju, jer im je to najvidljivije. Međutim sigurni smo da Konzumovi kupci znaju koliko smo puta, osim podrške svim cjenovnim inicijativama Vlade RH, dodatno samoinicijativno snižavali i zaključavali cijene cijelog kontingenta proizvoda, a kako bismo im olakšali inflacijske pritiske', ranije je poručio predsjednik Uprave Konzuma Zoran Mitreski.