Otvoren je Međunarodni sajam voća i povrća Fruitlogistica 2020, na kojemu se, u organizaciji Hrvatske gospodarske komore, predstavljaju tvrtke Rabo, Osatina grupa, VeeMee, Frutura PZ i OPG Balić Marijan
Riječ je o najvažnijem svjetskom sajmu u sektoru svježeg voća i povrća na kojem će izlagati više od tri tisuće tvrtki iz 130 zemalja, a na kojem se očekuje oko 80 000 poslovnih posjetitelja, priopćili su iz HGK.
'Hrvatsko je voće i povrće zbog svoje kvalitete sve traženije na svjetskom tržištu, zbog čega je važno da HGK i dalje podupire promociju domaćih proizvođača na jednom od najvećih međunarodnih sajmova kao što je ovaj', rekao je potpredsjednik za poljoprivredu i turizam HGK Dragan Kovačević.
U prvih 10 mjeseci prošle godine izvezli smo voća i povrća u vrijednosti 58 milijuna eura te gotovo 40 milijuna eura proizvoda od voća i povrća.
'Izvoz povrća u prvih je 10 mjeseci 2019. u usporedbi s istim razdobljem 2018. godine porastao 18 posto, a izvoz voća šest posto', zaključio je. .
Premda su pojedini članovi zadruge u prethodnim godinama već uspješno izvozili, Frutura kao poljoprivredna zajednica formirana je 2019. godine, stoga dosad nije realizirala izvoz. Od prvog sudjelovanja na sajmu Fruitlogistica u Berlinu očekuju upravo ugovaranje izvoza u inozemstvo te izmjenu iskustava sa srodnim proizvođačima.
'Nudimo isporuku svježih konzumnih borovnica. Smatramo da smo konkurentni s isporukama u lipnju budući da je to vrijeme kada veliki španjolski proizvođači završavaju svoju berbu, a veliki poljski proizvođači još nisu započeli sa svojim ranim sortama', kazao je Robert Kovačević, član nadzornog odbora Fruture PZ.
Osatina grupa svoje voće i povrće izvozi u 14 europskih zemalja. Na ovom sajmu prvi puta izlažu.
'Očekujemo da ćemo predstaviti svoje poslovanje, kvalitetu proizvoda te ojačati odnose i stvoriti nove prilike za razvoj poslovanja', kaže Zrinka Jaman iz Osatina grupe.
Među hrvatskim izlagačima su i OPG-ovi, poput Marijana Balića, proizvođača češnjaka i ratarskih kultura, ali i tvrtka VeeMee koja se bavi savjetovanjem u vezi s poslovanjem, uslugama, posredovanjem i zastupanjem u poljoprivredi i trgovačkom sektoru. Oni su i kreatori platforme za poboljšanje vidljivosti proizvođača kod krajnjeg potrošača te promicanje podrijetla proizvoda.