Švedski lanac trgovina odjećom Hennes et Mauritz (H&M) izvijestio je u srijedu da mu je dobit u prvom fiskalnom tromjesečju oštro smanjena zbog jakog dolara i blage zime koja je pogodila prodaju zimske kolekcije
U razdoblju od početka prosinca prošle godine do kraja ovogodišnje veljače švedska kompanija ostvarila je dobit nakon poreza od 2,54 milijarde kruna (275 milijuna eura), što je 29,6 posto manje nego što su zabilježili u istom razdoblju prethodne godine.
Prihodi su na godišnjoj razini uvećani 8,5 posto, odnosno devet posto izraženo u lokalnoj valuti, i iznosili su 43,7 milijarde kruna. U istom razdoblju prošle godine poskočili su 15 posto.
Rezultati "odražavaju poskupljenje nabave s obzirom na (jaki) dolar i veće popuste povezane s velikom količinom neprodane robe iz zimske kolekcije nakon blage zime", tumači izvršni direktor Karl-Johan Persson.
Budući da je značajan dio troškova proizvodnje iskazan u dolarima, valutni tečajevi vjerojatno će pritisnuti i rezultate u drugom fiskalnom tromjesečju, predviđaju u švedskoj kompaniji, dodajući da se slabljenje negativnog efekta jakog dolara očekuje tek od trećeg tromjesečja nadalje.
Odvojeno navode da su u ožujku povećali prodaju za dva posto iskazano u lokalnim valutama i uključujući PDV, upozoravajući na utjecaj Uskrsa i relativno visokih temperatura.
Planiraju daljnje širenje na međunarodnim tržištima, najavljujući otvaranje 4.000-te trgovine u ovom mjesecu, u Mall of India u New Delhiju. Napominju da ove godine planiraju otvoriti internetske trgovine u 11 zemalja, uključujući Hrvatsku, te će do kraja godine putem Interneta biti prisutni u ukupno 34 zemlje.