kaže kovačević

Janaf želi iskorak na mediteransko naftno tržište

05.12.2017 u 13:58

Bionic
Reading

Jadranski naftovod (Janaf) želi ojačati svoju poziciju na spot-tržištu naftom odnosno tržištu za promptnu isporuku na Mediteranu, rekao je u utorak predsjednik Uprava Janafa Dragan Kovačević na Janafovoj međunarodnoj energetsko-naftnoj konferenciji.

Po njegovim riječima, kompanija uživa ugled sigurne opskrbne točke na Mediteranu, a nakon značajnih ulaganja u terminal u Omišlju želi iskorak na mediteransko spot tržište, odnosno tržište za promptnu isporuku, uz trenutačno plaćanje ili plaćanje u kratkom roku.

Cilj je, kaže Kovačevič, u omišaljsku luku dovesti gotovo stratešku dimenziju mediteranskog naftnog spot tržišta, što bi bio vrlo velik pomak u hrvatskom gospodarstvu.

Kovačević ističe da je Janaf uspješan poslovni sustav, koji je dovršio petogodišnji ulagački ciklus unutar kojega su ispunjeni svi njegovi ciljevi te da je riječ o učinkovito vođenom dioničkom društvu koje nimalo ne zaostaje za privatnim poduzećima.

'Imamo najbolje pokazatelje od svih kompanija koje u Hrvatskoj trenutno postoje. Ne postoji ni jedno privatno poduzeće s financijskim pokazateljima kao što ih ima Janaf, dioničko društvo u pretežnom državnom vlasništu. Stvar je samo upravljanja, menadžmenta i ničega drugoga', rekao je Kovačević. Dodao je kako to vrijedi i za Inu, kojom bi se, kako je rekao, trebalo dobro upravljati, a manje je bitno u čijem je vlasništvu.

Čelni čovjek Janafa, kao i ostali sudionici konferencije, prognozira nastavak rasta cijene nafte, koja se sada kreće oko 65 dolara za barel. To će, kako je rečeno, utjecati na ekonomsku politiku, a može se očekivati i utjecaj na cijene drugih roba i usluga. Stoga bi, u slučaju daljnjeg rasta cijena, trebalo nešto učiniti s poreznom politikom, kako se sve ne bi prelilo na krajnjeg potrošača, smatra Kovačević.