SVIJET BOLJIH MOGUĆNOSTI

Kako napraviti genijalnu web stranicu?

23.10.2019 u 08:46

Bionic
Reading

I dok je kako napraviti web stranicu tehničko pitanje, kako napraviti dobru web stranicu je pitanje uspjeha biznisa. Neki bi rekli kako je baviti se bilo kakvim poslovanjem bez web sjedišta neozbiljno – neozbiljnije od toga je uložiti u razvoj web sjedišta koje nije dobro

Zašto uopće web?

Vrijeme je jedini resurs koji ne možemo reciklirati. Internet je omogućio da se informacije šire munjevitom brzinom. To je svim nama pak omogućilo da rješenja svojih izazova rješavamo brže nego ikada koristeći prije svega Google i to najčešće dok smo u pokretu.

Proizvodi i usluge također predstavljaju rješenja izazova, potreba i želja. Upravo zbog toga, web je postao nezaobilazni alat uspjeha u današnjoj ekonomiji.

Sve više vremena provodimo on-line. Tako Internet postaje dominantan medij, ali je za razliku od mnogih drugih medija omogućio i dvosmjernu komunikaciju. Ljudi su stvorili najveću zbirku znanja na svijetu – Google, koji u svega par stotinki na naše upite izbaci i preko nekoliko milijuna rezultata.

Najvažnija stvar na vašoj web stranici je sadržaj. Osim što je tekst primarni alat persuazivne komunikacije, Googleu je jednako važno kako bi ponudio što relevantnije rezultate pretrage. Izgled vašeg web sjedišta jest važan, ali nikako nije važniji od sadržaja. Upravo zbog toga, u nastavku saznajte kako pripremiti dobar sadržaj kako bi vaš web postao učinkovit alat razvoja poslovanja.

Tako bi jedan od ciljeva vašeg web sjedišta trebao biti ušteda vremena posjetitelju, ali i što dulje vrijeme zadržavanja na vašem sadržaju. Ovo naravno ovisi o poslu s kojim se bavite, odnosno uslugama ili proizvodima koje nudite. I dok je prvo orijentirano na potrošače, vrijeme zadržavanja na vašem web-u ovisi te upravo o kvaliteti sadržaja.

Za dobar sadržaj potrebno je vrijeme

Kada ste u procesu izrade novog ili redizajna postojećeg web sjedišta, jako lako ćete se zanijeti sa dizajnom i funkcionalnostima. Iako je to također jako važno, često manje ili premalo vremena ostaje za promišljanje i stvaranje sadržaja. Imajte na umu da je za stvaranje dobrog sadržaja potrebno dosta vremena, ali i strategije. Prilikom planiranja web projekta, dovoljno vremena ostavite za sadržaj.

Planirajte unaprijed

Korisno je ali i pametno unaprijed razraditi strategiju za sadržaj. Ako ste dobro promislili o sadržaju i znate što i zašto radite unaprijed, ne samo da ćete dodatno angažirati posjetitelje svog web-a i dobiti nove, već ćete biti relevantniji Googleu – koji vas pozicionira na stranicama rezultata ovisno upravo o kvaliteti sadržaja. Najvažnije je razviti plan sadržaja koji je u skladu s vašim poslovnim ciljevima ali i koji je relevantan vašim posjetiteljima.

Upoznajte svoju publiku i ono što trebaju od vaše web stranice

Prilikom planiranja ali i stvaranja sadržaja za svoje web sjedište, kontinuirano promišljajte o onima koji će ga posjećivati. Upravo njima morate prilagoditi sam sadržaj, ton i stil pisanja, duljinu sadržaja ali i strukturu tekstova. Nemojte pisati o sebi – vaše potrošače ne zanimate vi, već njihove potrebe i želje. Upravo zbog toga saznajte što ih zanima i kako im vaš proizvod ili usluga mogu pomoći.

Budite sažeti

Nevezano za karakteristike posjetitelja web sjedišta, budite sažeti i kratki. Istraživanja pokazuju kako imate manje od 10 sekundi kako bi uvjerili posjetitelja da je vaša web stranica za njega korisna. Kako biste što bolje iskoristili to kratko vrijeme, predlažemo sljedeće:

  • Najvažnije informacije stavite na vrh i početak teksta. Oni koje uspijete zainteresirati za sadržaj – pročitati će vaš sadržaj do kraja. Nemojte skrivati najvažnije informacije na kraju s idejom da je upravo to ono što netko traži. Da, to je ono što netko traži – ali nema vremena i potražiti će to negdje drugdje.
  • Jedna rečenica je jedna misao. Izbjegavajte složene i komplicirane rečenice. Kada je god moguće maksimalno skratite rečenice, a duge rečenice radije pretvorite u nekoliko njih.
  • Nemojte upotrebljavati riječi poput: najbolji, jedinstveni, najoriginalniji… nitko ne voli hvalisanje, a i više mu nitko ne vjeruje.
  • Slika govori 1.000 riječi. Kada god je moguće, tekst zamijenite fotografijom, grafikom ili infografikom. Tako smanjujete kognitivno opterećenje i olakšavate svojim posjetiteljima pronalazak informacije po koju su došli.
  • Jedan page za jednu stvar. Nikako nemojte na jednom pageu (strani) stavljati više od jednog teksta koji je vezan za jednu informaciju.
  • Implementirajte jednostavne CTA fraze kako bi se vaši posjetitelji što lakše ostvarili svoj cilj zbog kojeg su došli na vašu web stranicu.

Integrirajte svoju SEO strategiju u strategiju sadržaja

Preko 80% svih pretraga za inspiracijama, idejama, rješenjima, zabavom, … na internetu započinje na tražilicama. U Hrvatskoj je najpopularnija tražilica Google. I sami znate koliko rijetko idete na drugu stranicu rezultata koju vam Google nudi. Ne samo da je bitno pojaviti se na prvoj stranici Google rezultata, već je bitno i biti pri vrhu rezultata – tada je šansa da će netko posjetiti vaše web sjedište najveća. To se omogućuje vižljastim implementiranjem ključnih pojmova u sadržaj. Nažalost, jako često, tek kada je sav sadržaj za web spreman se konzultira SEO stručnjaka. Za brže i lakše ostvarenje ciljeva vašeg web sjedišta, kontaktirajte SEO stručnjake Digital King kako bi istovremeno prilagodili svoj sadržaj tražilicama, ali i dalje prenijeli informaciju koju želite prenijeti.

Organizirajte svoj sadržaj (odnosno, organizirajte svoj web)

Preko 50% sadržaja na vašem webu korisnici će pronaći surfajući po vašem web sjedištu. Zbog toga je važno da je vaš web dobro strukturiran. Osim toga, to će vam pomoći da detektirate rupe u sadržaju, li i da lakše organizirate stvaranje samog sadržaja.