KONFERENCIJA O NABAVI

'Kod nas na penziće okreću očima, a Wal-Mart na njima diže promet'

21.11.2013 u 16:14

Bionic
Reading

Na 8. konferenciji o nabavi koja se održava u zagrebačkom hotelu Westin Davorka Biondić-Vince iz Biondia govorila je o učinkovitosti i trendu starijih potrošača, koji kod nas trgovci slabo prepoznaju

Davorka Biondić-Vince više od deset godina provela je u Upravi Spara i Kauflanda, a sudionike konferencije iznenadila je pitanjem koja je ključna razlika između gostujuće i domaće utakmice hrvatske nogometne reprezentacije protiv Islanda, javlja Lider

Očit odgovor – gol razlika – korporativnim riječima znači da je druga, domaća utakmica bila puno učinkovitija od druge. Potom je sudionicima konferencije zaželjela svojevrsnu dobrodošlicu u kapitalizam.

'U socijalizmu se vrednovala poslušnost, a u kapitalizmu vrednuje se samo učinkovitost. Primjera radi, neki dan sam u trgovačkom lancu vidjela umirovljenika koji je nekoliko minuta proveo na blagajni nakon što je blagajnica od njega zatražila novac. Mi se smijemo ili okrećemo očima u takvim situacijama dok ih drugi okreću u svoju korist. Najveći maloprodajni lanac na svijetu, Wal Mart podigao promet na toj grupi klijenata za skoro četiri posto i zaposlio 20.000 novih zaposlenika. Trend starijih potrošača raste u svijetu, no nažalost naši trgovački lanci su slijepi za to. Do kraja ovog stoljeća, ljudski vijek će se produljiti i postotak starijih potrošača svake godine raste za dva posto', kazala je.

Stariji potrošači očekuju, naime, dvije vrijednosti. Prva je zdravlje, koja za nabavu znači čajeve, proizvode za dijabetičare i tome slično. Važna su im manja pakiranja hrane i ostalih potrepština. Druga vrijednost koju traže je ušteda novca, s obzirom na slaba primanja. Sljedeća važna skupina, kazala je bez imalo senzibiliteta Biondić-Vince, oni su 'koji kopaju po kontejnerima'. Biondić-Vince upitala je sugovornike konferencije zašto se ne bi razvijali specifični proizvodi za tu grupu potrošača koje će si moći priuštiti kupiti u maloprodajnim lancima.

Zaključno, poručila je kako je glavna osobina potrošača nedostatak vremena. Zbog toga se treba okrenuti mobilnoj i internetskoj trgovini. Najveći izazovi za nabavu također su vrijeme i novac.

'Nabava je u Hrvatskoj opterećena socijalističkom prošlošću. Neefikasna je. U edukaciju kupaca se ulaže premalo, što znači da će istrenirani prodavači vrlo lako doći u prednost', zaključila je Biondić-Vince.