Prema Deloitteovom istraživanju, tehnologija plaćanja blockchain dolazi u središte pozornosti tvrtki iz brojnih gospodarskih grana, pri čemu velik broj izvršnih rukovoditelja iz potrošačkog, proizvodnog, a osobito tehnološko-medijsko-telekomunikacijskog sektora u SAD-u i razvijenijim zemljama EU planira u nju tijekom 2017. godine uložiti velika sredstva
Bankarski sektor naravno prati sve promjene i nastoji zadržati svoju ulogu u plaćanjima koji predstavljaju veliki dio njihovih prihoda, te je jedan od glavnih magneta za rast i stabilnost svojih ostalih financijskih usluga.
No, ispitivanje Deloittea je pokazalo da samo poimanje tehnologije i nadolazeće promjene nije ujednačeno. Mnogi viši rukovoditelji još uvijek znaju premalo ili ne znaju ništa o njoj, dok ju drugi svrstavaju u glavne prioritete svojih poslovnih organizacija. Jednako tako se razlikuju i načini poimanja važnosti tehnologije plaćanja koje zaobilazi klasične bankarske sustave i zalaganja za nju.
U zemljama kao što su SAD i u razvijenijem dijelu EU gotovo 40 posto ispitanih viših rukovoditelja iz velikih kompanija navelo je da su vrlo malo ili da uopće nisu upoznati s tehnologijom plaćanja blockchain.
Većina ispitanika (61 posto) tvrdi da su njihova znanja o blockchainu opća do stručna. Mnogi od njih smatraju blockchain ključnim za svoje kompanije i sektor u kojem posluju. Pedeset i pet posto ispitanika iz ove kategorije ustvrdilo je da bi izostanak uvođenja blockchaina doveo do nazadovanja njihovih poslovnih organizacija u odnosu na konkurente. Četrdeset i dva posto ispitanika koji su ustvrdili da imaju određeno znanje o blockchainu vjeruju da će blockchain dovesti do korjenitih promjena u sektoru iz kojeg dolaze.
'Valja reći da je sektor financijskih usluga, posebice bankarski sektor, još uvijek donekle nesiguran u vezi s potencijalima i prijetnjama tehnologija plaćanja blockchaina', ističe Mitja Kumar, partner u Deloitteovom odjelu za poslovno savjetovanje. 'Više od četvrtine ispitanih izvršnih rukovoditelja tvrdi da njihove tvrtke blockchain smatraju kritičnim i smještaju ga u pet glavnih prioriteta. Kao i uvijek prilikom velikih sustavnih promjena, a ova tehnologija plaćanja upravo je takva, dolazi do suštinske promjene u vodećim pozicijama na tržištu. Istraživanje pokazuje kako, izgleda, upravo ulazimo u vrijeme korjenitih promjena i uloge na tržištu se upravo preraspodjeljuju, rađaju se možda i novi pobjednici?'.
Deloitte je proveo ispitivanje koje je obuhvatilo 308 viših rukovoditelja poslovnih organizacija s godišnjim prihodima od 500 milijuna dolara ili više, i koji su upoznati s blockchainom. Cilj ispitivanja bio je steći bolji uvid u stavove i aktivnosti tvrtki u vezi s ovom tehnologijom.
'Hrvatska uvelike zaostaje u pripremama, ulaganju i prihvaćanju ovih tehnologija, uz iznimke nekoliko tvrtki koje su u samom vrhu implementacije i razvoja blockchaina. Bez praćenja ovih trendova i ulaganja u nove tehnologije plaćanja možda propuštaju jedinstvenu priliku za rast poslovanja, ali i za osiguranje održivosti svojeg poslovanja', ističe Kumar.