BRODOSPLIT

Krenula gradnja najvećeg jedrenjaka na svijetu

29.09.2015 u 09:00

Bionic
Reading

U Brodosplitu u utorak je započela obrada čelika za najveći brod s križnim jedrima na svijetu, ugovorenog s kompanijom Star Clippers Ltd. Brod će biti dug 162 i širok 18,5 metra, nosivosti 2000 tona, imati će pet jarbola i jedra ukupne površine 6.347 kvadratnih metara. Imat će čeličnu konstrukciju dok će paluba biti kompletno pokrivena tikovinom najviše kvalitete

'Zbog povećane globalne potražnje za krstarenjima, naročito na brodovima s jedrima naručitelj Star Clippers Ltd. će novim brodom proširiti postojeću flotu koja se trenutno sastoji od tri takva broda - Royal Clipper,Star Clipper i Star, Uspješna realizacija ovog ugovora, uz potporu HBOR-a, pridonijeti će održivom poslovanju Grupe Brodosplit i očuvanju njezine temeljne djelatnosti, a osigurat će ulazak Brodosplita na rastuće tržište jedrenjaka te dobivanje značajnih referenci', rekao je Tomislav Debeljak, predsjednik Uprave Brodosplita.

Na brodu su predviđena i tri bazena koji će biti punjeni slatkom ili morskom vodom sa podvodnim svjetlima, grijanjem i mjehurićima. U jednom od bazena će se moći roniti, a u najveći će stati 50 kubika vode. Imat će pet paluba, a na njemu će moći biti 450 osoba od čega će 300 putnika biti smješteno u 150 luksuznih kabina, te u 74 kabine 150 članova posade.

Na jedrenjaku će biti najmodernija navigacijska i komunikacijska oprema, svaka kabina će imati internet, telefon, televiziju, glazbu i ostala sredstva zabave, a cijeli brod će biti pokriven Wi-Fi signalom. Na otvorenim palubama će biti tri bara, kuhinja koja će se prostirati na tri palube.

Specifičnost broda su i jedra koja će moći biti upravljana samo s nekoliko članova posade, ali i sami putnici koji to budu željeli. Brod je isključivo namijenjen jedrenju iako će imati dva potpuno neovisna motora električne propulzije. Na njemu će biti i sustav koji će se po prvi put uvesti u Hrvatskoj, a zove se siguran povratak u luku.

Taj sustav zapravo znači da će sva ključna oprema na brodu biti duplirana zbog čega je predviđena gradnja dvije strojarnice sa svim uređajima za proizvodnju električne energije i vode, te svih sustava goriva i maziva te još jedan dodatni komandi most. Na brodu će praktički sve biti dvostruko, pa će se u slučaju bilo kakvog zatajenja, požara ili poplave bilo kojeg prostora ili zona na brodu moći vratiti u luku sa udaljenosti od gotovo 2000 nautičkih milja što je inače najudaljenija točka od kopna na moru.

Predviđeno je da plovi svim morima svijeta, pa čak i po Artiku i Antarktiku zbog čega će biti izgrađen u skladu s zahtjevima za klasu leda.

Star Clippers Ltd. je prisutan na europskom i američkom tržištu te je poznat po brodovima koji su vjerna reprodukcija klasičnih jedrenjaka. Tako će se i novi brod koji se gradi u Brodosplitu graditi po uzoru na brod 'France II' iz 1911. godine.