U uvali Sepen na otoku Krku započeli su istražni radovi podmorskog tla u sklopu projekta prihvatnog LNG terminala. Istražne radove koji će potrajati do 25. rujna ove godine provodi tvrtka Geokon, a uključuju niz bušenja morskog dna i geoloških ispitivanja podmorskog tla na kojemu bi trebalo biti izgrađeno pristanište za takozvani plutajući LNG terminal
Direktor LNG Hrvatska Goran Frančić ističe kako je dio istraživanja već obavljen, no kako se u međuvremenu, odlukom Vlade, s koncepta kopnenog terminala prešlo na plutajući, potrebna su nova istraživanja.
'Dosad provedena istraživanja nedostatna su za ovu vrstu terminala, stoga smo morali pokrenuti dodatna ispitivanja na dijelu podmorja na kojem će se graditi privezište za plutajući terminal', kazao je Frančić, piše Novi list.
Sva ispitivanja, dodaje, najavljena su nadležnim lučkim upravama i pomorskim vlastima, koje će biti svakodnevno obavješćivane o početku i završetku radova, a zona u kojoj se provode ispitivanja posebno je označena kako bi je plovila mogla izbjegavati.
Prva istraživanja podmorja na mjestu budućeg pristaništa obavljena su prije nekoliko godina, no kako ističe Andrea Lopac iz LNG-a Hrvatska, zbog odluke o plutajućem terminalu, umjesto kopnenog, potrebno je izgraditi jače i dulje pristanište.
Rezultati ovog istraživanja bit će interpretirani do konca rujna, kada se očekuje i raspisivanje prvog kruga tendera za projektiranje pristaništa i nabavku FSRU broda, odnosno plutajućeg terminala, kapaciteta oko dvije i pol milijarde kubičnih metara prirodnog plina godišnje.
Nakon toga, kada budu poznati svi troškovi, LNG Hrvatska od Hrvatske energetske regulatorne agencije (HERA) može zatražiti izračun tarifa, odnosno cijene plina iz budućeg terminala. O tome će uvelike ovisiti i drugi krug natječaja, koji je obvezujući, za razliku od prvog, i u kojem će se ponuđači nadmetati za izgradnju pristaništa i kupoprodaju FSRU broda.