VJEROVALI ILI NE

Lovaši ne padaju na poznate robne marke

07.06.2013 u 18:13

Bionic
Reading

Imućniji potrošači širom svijeta sve manje mare za poznate robne marke i skupe predmete, a vrijeme posvećuju obitelji i humanitarnim aktivnostima, pokazuje istraživanje Visa Affluent 2013

U fokusu provedenog istraživanja bile su potrošačke navike dobrostojećih kupaca, njihovi prioriteti i percepcija životnih vrijednosti. Značajno mjesto u studiji zauzelo je i ispitivanje optimizma u smislu financijske sigurnosti u budućnosti, a s tim u vezi i sklonost trošenju novca na stvari koje nisu nužno potrebne.

Stanovnici Kine, Indije i Indonezije su najveći optimisti kada je riječ o ekonomskoj budućnosti njihovih država, pa samim tim i lakše od drugih naroda troše novac na stvari koje nisu neophodne za svakodnevni život. S druge strane, stanovnici Japana ne očekuju značajni ekonomski boljitak svoje zemlje, što ih pozicionira na začelje liste osoba sklonih kupovini stvari koje nisu prijeko potrebne.

Istraživanje Vise pokazuje i da stanovnici nekih država planiraju umjerenu potrošnju na manje bitne stvari, iako ni oni ne vjeruju u napredak ekonomije svojih nacija. Takav stav zauzeli su ispitanici iz Južne Koreje, Hong Konga i Singapura.

Na vrhu liste stvari na koje ljudi troše novac, a da se, kako se kaže, 'bez njih može', nalaze se obiteljska putovanja, donacije u humanitarne svrhe i večernji izlasci. Obiteljska putovanja prednjače na listi u većini zemalja u kojima je provedeno istraživanje, a izuzetak su Indonezija i Ujedinjeni Arapski Emirati čiji stanovnici više vole svoj novac donirati u dobrotvorne svrhe.

Za razliku od njih, žitelji Kine i Hong Konga 'ekstra novac' potrošili bi uglavnom na večernje izlaske. Posebno mjesto u istraživanju zauzimaju Indonežani koji su među pet stvari na koje su spremni izdvojiti novac uvrstili kupovinu novog auta, pritom otkrivajući najsnažniju tendenciju ka impulzivnom trošenju.

Istraživanje je također otkrilo da je za četiri od pet ispitanika kvalitetno provedeno vrijeme s obitelji i prijateljima najznačajnije u životu. Rezultati pokazuju i da polovica ispitanika posjedovanje predmeta svjetski poznatih marki smatra luksuzom, dok je jedinstveno iskustvo kupovine, praćeno personaliziranom uslugom, posebno cijenjeno u Indiji (83 posto) i Kini (80 posto).